Directorul executiv al Tesla, Elon Musk, a livrat joi primul camion electric de mare tonaj (Semi) al companiei către PepsiCo, fără a oferi previziuni actualizate privind prețul camionului, planurile de producție sau cât de multă marfă ar putea transporta, scrie Reuters.
Musk, care a apărut pe scenă în cadrul unui eveniment organizat la fabrica Tesla din Nevada, a declarat că acest camion de mare tonaj, alimentat cu baterii, va reduce emisiile de pe autostradă, va depăși modelele diesel existente în ceea ce privește puterea și siguranța și va genera o tehnologie de încărcare rapidă pe care Tesla o va folosi la viitorul său pick-up Cybertruck.
„Dacă sunteți camionagiu și doriți cea mai tare platformă de pe șosea, aceasta este”, a spus Musk, menționând că au trecut cinci ani de când Tesla a anunțat că dezvoltă camionul complet electric. Cu toate acestea, experții din industrie rămân sceptici în privința faptului că camioanele electrice cu baterii pot suporta în mod economic efortul de a transporta încărcături grele pe sute de kilometri.
Compania nu a anunțat însă prețurile pentru Semi, nu a oferit detalii despre variantele de camion pe care le proiectase inițial și nici nu a furnizat o prognoză pentru livrările către PepsiCo sau alți clienți. Tesla a declarat că va începe să folosească Semi pentru a transporta piese la uzina sa din Fremont, California.
În 2017, Tesla spusese că versiunea Semi cu autonomie de 300 de mile va costa 150.000 de dolari, iar versiunea cu autonomie de 500 de mile 180.000 de dolari, dar prețurile vehiculelor electrice pentru pasageri ale Tesla au crescut brusc de atunci.
Robyn Denholm, președintele Tesla, a declarat recent că producătorul auto ar putea produce 100 de Semi în acest an. Musk a declarat că Tesla ar avea ca obiectiv să producă 50.000 de camioane în 2024.
PepsiCo, care a finalizat prima sa cursă de transport de marfă cu camionul Tesla pentru a livra gustări pentru cei care au participat la evenimentul de lansare din Nevada, comandase 100 de camioane în 2017. Inițial, livrările trebuiau să înceapă la finalul lui 2021.
Producătorul de bere Anheuser-Busch, United Parcel Service și Walmart se numără printre alte companii care au rezervat Semi. Tesla nu a oferit detalii privind comenzile sau livrările către clienți și nici o estimare privind costul totak pentru viitorii cumpărători în comparație cu alternativele diesel.
Musk a declarat că Semi a efectuat curse de testare între fabrica Tesla din Sparks, Nevada, și uzina sa din Fremont, California. Tesla a spus că a parcurs 500 de mile cu o singură încărcare, Semi și încărcătura cântărind în total circa 36.000 de kilograme.
Tesla nu a dezvăluit greutatea unui Semi descărcat, o specificație cheie pe care analiștii sperau să o afle și un aspect important pentru eficiența camioanelor electrice.
Musk a vorbit în trecut despre perspectiva unor camioane complet autonome. Tesla nu a oferit detalii despre modul în care vor funcționa sistemele de asistență a șoferului în Semi pe care l-a prezentat joi sau în versiunile viitoare.
Prezentarea livrării Semi s-a încheiat fără ca Musk să răspundă la întrebări, așa cum face adesea la evenimentele Tesla.
Tesla stabilise inițial un obiectiv de producție pentru 2019 pentru Semi, care a fost prezentat pentru prima dată în 2017. În anii care au trecut de atunci, rivalii au început să vândă propriile camioane alimentate cu baterii.
Freightliner de la Daimler, Volvo, startup-ul Nikola și Renault se numără printre concurenții Tesla în dezvoltarea de alternative la camioanele cu motoare cu combustie.