Elon Musk și directoarea executivă a Twitter, Linda Yaccarino, au prezentat luni un logo pentru platforma de socializare care prezintă un “X” alb pe un fundal negru, ca înlocuitor al simbolului familiar al păsării albastre, scrie Reuters.
“X este aici! Hai să facem asta”, a scris pe Twitter Yaccarino, care a postat și o fotografie cu logo-ul proiectat pe birourile companiei din San Francisco.
Atât pe contul de Twitter al lui Yaccarino, cât și pe cel al lui Musk, apare logo-ul X, deși pasărea albastră a Twitter este încă vizibilă pe platformă.
“Tweeturile” vor fi, de asemenea, înlocuite, potrivit proprietarului Twitter, Elon Musk, iar postările se vor numi “x-uri”.
Miliardarul și-a schimbat poza de profil cu noul logo și a adăugat “X.com” la biografia sa de pe Twitter.
Elon Musk vrea să creeze o “super-aplicație” numită “X” – viziunea sa pentru un nou tip de platformă de socializare pe care vorbește de luni de zile despre crearea ei, scrie BBC.
Duminică, miliardarul a declarat că dorește să schimbe logo-ul Twitter: “Și în curând ne vom lua adio de la marca Twitter și, treptat, de la toate păsările”.
El a distribuit apoi o fotografie cu noul brand X proiectat pe partea laterală a sediului central al Twitter din San Francisco.
Musk, care a schimbat numele companiei în X Corp, a declarat că înlocuirea “ar fi trebuit să fie făcută cu mult timp în urmă”.
Elon Musk a postat pe Twitter o imagine cu un “X” pâlpâitor, iar mai târziu, în cadrul unei discuții audio Twitter Spaces, a răspuns “Da” când a fost întrebat dacă logo-ul Twitter se va schimba.
Linda Yaccarino a scris pe platformă că rebrandingul reprezintă o nouă oportunitate interesantă.
“Twitter a făcut o impresie masivă și a schimbat modul în care comunicăm”, a spus ea.
“Acum, X va merge mai departe, transformând piața globală a orașului”.
Pasărea se numește Larry, despre care cofondatorul Twitter, Biz Stone, a declarat, în 2011, că este un omagiu adus starului de baschet și legendei Boston Celtics, Larry Bird. Bird înseamnă păsăre în limba engleză.
“#GoodbyeTwitter” a fost în trend pe platformă cu referire la vechiul logo, în timp ce mai mulți utilizatori l-au criticat pe cel nou.
Logo-ul original al Twitter a fost proiectat în 2012 de o echipă de trei persoane. “Logo-ul a fost conceput pentru a fi simplu, echilibrat și lizibil la dimensiuni foarte mici, aproape ca un “e” minuscul”, a scris pe Twitter Martin Grasser, unul dintre designeri.
Cu câteva săptămâni înainte de a finaliza achiziția Twitter, anul trecut, Musk declarase că achiziționarea companiei ar accelera cu trei până la cinci ani ambiția sa de a crea o “aplicație pentru orice” numită “X”.
Musk a răscumpărat x.com de la PayPal în 2017, spunând că are “valoare sentimentală”. Musk a cofondat x.com ca bancă online în 1999, care s-a transformat ulterior în PayPal.
În timp ce pagina oficială a Twitter de pe platformă a fost redenumită “X”, domeniul x.com nu este activ.
“X este viitoarea stare de interactivitate nelimitată – centrată pe audio, video, mesagerie, plăți/bancă – creând o piață globală pentru idei, bunuri, servicii și oportunități”, a scris Yaccarino pe Twitter duminică.