Elvețienii votează, prin referendum, pentru limitarea practic totală a reclamelor la tutun

Tigara pixabay.com

Elvețienii au votat duminică în proporție de 54% pentru interzicerea publicității la produsele din tutun dacă aceasta este accesibilă copiilor și adolescenților, potrivit primelor rezultate oficiale, citate de boursorama.com.

Potrivit rezultatelor preliminare – cele definitive vor fi cunoscute în cursul serii – elvețienii au refuzat însă să interzică testele pe animale și oameni, în proporție de aproape 80%.

Țara alpină, unde aproximativ o persoană din patru fumează, avea până în prezent o legislație foarte permisivă în ceea ce privește publicitatea la tutun, pe fondul unui lobby foarte puternic din partea producătorilor de tutun.

Textul prevede interzicerea oricăror reclame pentru tutun dacă adolescenții sau copii le pot vedea, cum ar fi în presă, pe afișe, pe internet sau la cinematografe. Aceleași reguli se vor aplica pentru țigara electronică. Publicitatea destinată doar adulților, cum ar fi cea prin email, rămâne permisă.

Opozanții, printre care guvernul federal și parlamentul, consideră că inițiativa merge prea departe.

“Practic, înseamnă interzicerea oricărei publicități, inclusiv pentru adulți. În numele protecției copiilor, infantilizăm adulții”, a acuzat Patrick Eperon, purtătoarea de cuvânt a campaniei NU și membră a organizației Centrul patronal, într-un răspuns pentru AFP.

Acesta a fost și argumentul Philip Morris International (PMI), numărul unu mondial al sectorului, la fel ca și British American Tobacco și Japan Tobacco, care au sediile în Elveția.

Elvețienii plătesc un tribut greu tabagismului, cu 9.500 decese pe an legate de tutun, la o populație de 8,6 milioane de locuitori. La acestea se adaugă 400.000 de persoane care suferă de o maladie cronică legată de tabagism, potrivit doctorului Jean-Paul Humair, purtător de cuvânt al taberei “DA”.

pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *