Lucrările la proiectul metroului din Cluj continuă în teren, iar în subteran, lucrările vor începe după livrarea celor două «cârtițe» ce vor realiza săpăturile, anunță Monitorul de Cluj.
Lucrările în teren la proiectul metroului din Cluj au debutat la începutul lunii iunie.
Potrivit edilului Emil Boc, în continuare se desfășoară lucrări ce vizează devierea utilităților și de pregătire a infrastructurii pentru demersurile ulterioare ale investiției.
„După cum știți, în privința lucrărilor la metrou, acestea au început. Acum se derulează, în continuare, lucrările de deviere de utilități și de pregătire a infrastructurii, astfel încât așa cum este prevăzut, în toamnă să fie aduse acele utilaje care vor lucra în subteran. E vorba de aceste «cârtițe» necesare pentru săpături, deci un model al acestor utilaje va fi și la Cluj, vor fi două exemplare, pentru că sunt două tunele de executat, dus-întors. După aceea urmează să fie pregătită intrarea în subteran. Se lucrează constant pe șantier”, a declarat, marți, în deschiderea ședinței de Consiliu Local, primarul Emil Boc.
Potrivit municipalității, în anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, vor fi 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului. În termeni de „transformare verde”, într-un an, metroul va elimina gaze cu efect de seră în echivalent a jumătate de milion de copaci plantați.
Linia de metrou ușor, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, are o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens).