Constructorul român Erbașu a dat startul lucrărilor la secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, celebrul lot „Bechtel” de pe Autostrada Transilvania, și își face astfel debutul în construcția de autostrăzi. Construcții Erbașu are 18 luni pentru execuția lotului cu o valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA.
„Am dat startul lucrărilor la secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din Autostrada Transilvania (A3). Vom realiza 26,35 km esențiali pentru infrastructura rutieră majoră din România, care vor cuprinde: un nod rutier, o bretea de întoarcere pe autostradă, 19 structuri (poduri, viaducte, pasaje), o parcare de scurtă durată de tip S1, precum și un centru de întreținere și coordonare. Totodată, pentru realizarea acestei secțiuni, vom reloca o serie de drumuri existente, inclusiv un drum național, drumuri județene și drumuri comunale, iar pe un sector de aproximativ 2 km, vom executa lucrări de relocare a utilităților și de eliberare a amplasamentului din cadrul câmpului petrolier Suplacu de Barcău”, a transmis compania, într-o postare pe Facebook.
„Lucrările prevăzute pentru acest lot sunt:
✅️ 26,35 km lungime totală traseu
✅️ 3 viaducte
✅️ 8 pasaje
✅️ 8 poduri, din care unul în lungime de 1650 metri peste lacul de acumulare de la km 6+655
✅️ parcare de scurtă durată de tip S1
✅️ Centru de Întreținere și Coordonare
Valoarea contractului este de 884,12 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027.”, a transmis secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări.