Vânzările globale de vehicule complet electrice şi hibride plug-in vor creşte anul acesta cu cel puţin 17%, la peste 20 de milioane de maşini, pe fondul extinderii subvenţiilor din China, conform previziunilor publicate marţi de firma de cercetare de piaţă Rho Motion, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Europa, a doua mare piaţă globală de vehicule electrice (EV), va reveni pe creştere, deoarece vor intra în vigoare obiectivele mai dure privind emisiile de CO2 şi vor fi disponibile modele mai accesibile, dar ritmul de creştere al vânzărilor va fi mai lent decât în 2023, susţine Iola Hughes de la Rho Motion.
Producătorii auto speră că 2025 va fi un an revoluţionar, după ce Europa a introdus noi ţinte pentru a încuraja adoptarea EV, iar China (cea mai mare piaţă auto din lume) a extins subvenţiile, deşi în SUA situaţia este diferită, în urma schimbării politicii EV de către noul preşedinte Donald Trump.
Vânzările EV în China vor creşte anul acesta probabil mai mult decât se estima anterior (un avans de 17%), iar statul asiatic îşi va spori dominaţia pe piaţa mondială, datorită extinderii subvenţiilor, previzionează Rho Motion. În 2024, s-a înregistrat un avans record al vânzărilor EV în China, de 40%, la 11 milioane de maşini.
Vânzările de EV produse în China vor confirma tendinţele din 2024 înregistrate în America Latină, unde cota de piaţă a producătorilor chinezi a ajuns la peste 80%, şi va continua să crească în regiunea Asia-Pacific şi pe pieţele emergente, apreciază firma de cercetare de piaţă.
În Europa, creşterea vânzărilor va fi de 15%, de la trei milioane EV vândute anul trecut.
Rho Motion se aşteaptă anul acesta la o creştere a vânzărilor EV de 16% în SUA, previzionând un impact limitat al schimbării politicii privind vehiculele electrice, dar avertizează că pe termen lung, în cel mai grav scenariu, s-ar înregistra un declin de 47% al cererii de vehicule electrice pe baterii, până în 2040.