Estimări ale transportatorilor: Companiile aeriene ar putea transporta anul următor 4,7 miliarde de pasageri, un nou “record istoric”

aeroport budapesta, avioane Sursa foto: Budapest Airport, Facebook

Companiile aeriene din întreaga lume ar urma să transporte anul următor 4,7 miliarde de pasageri, un nou “record istoric”, depăşind precedentul maxim istoric de 4,54 miliarde de pasageri transportaţi în 2019, înainte de pandemie, a anunţat miercuri Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), informează AFP, conform Agerpres. În 2024, profiturile companiilor aeriene ar urma să se stabilizeze la 25,7 miliarde de dolari, potrivit IATA.

De asemenea, profiturile cumulate înregistrate de companiile aeriene din întreaga lume vor urca la 23,3 miliarde de dolari în acest an, mai mult decât dublu faţă de estimările anterioare, privind un profit cumulat de 9,8 miliarde de dolari, publicate de IATA în luna iunie. Aceste performanţe peste aşteptări se datorează, în parte, redeschiderii Chinei, a declarat directorul de analize economice de la IATA, Andrew Matters. “Lucrurile au evoluat mai bine decât ne aşteptam în termeni de consistenţă a cererii iar riscurile în jos pe care le anticipam nu s-au materializat”, a spus Andrew Matters.

În 2024, profiturile companiilor aeriene ar urma să se stabilizeze la 25,7 miliarde de dolari, potrivit IATA, în timp ce cifra de afaceri a transportatorilor aerieni mondiali ar urma să urce la un nivel fără precedent de 964 miliarde de dolari, comparativ cu cele 896 de miliarde de dolari estimate pentru 2023 şi veniturile de 838 miliarde de dolari din 2019.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Însă, situaţia va varia de la o regiune la alta, în condiţiile în care companiile aeriene americane, europene şi cele din Orientul Mijlociu vor înregistra profituri atât anul acesta cât şi anul viitor, în timp ce companiile din Asia-Pacific vor fi pe deficit în 2023 dar vor reveni pe profit în 2024. În schimb, IATA nu se aşteaptă ca transportatorii aerieni din Africa şi America de Sud să revină pe profit în 2023 şi nici în 2024.

Fiind unul din sectoarele economice cele mai afectate de criza sanitară, din cauza închiderii frontierelor şi a altor restricţii de deplasare, companiile aeriene au înregistrat pierderi cumulate de 183 miliarde de dolari între 2020 şi 2022.

“Date fiind pierderile masive din ultimi ani, profiturile aşteptate pentru 2024 scot în evidenţă rezilienţa sectorului aerian”, a subliniat directorul general de la IATA, Willie Walsh, care a salutat “ritmul extraordinar al relansării”. “Începând din 2024, prognozele arată că ne putem aştepta la traiectorii de creştere mai normale, atât pentru transportul aerian de pasageri cât şi pentru marfă”, a adăugat directorul IATA.

Printre riscurile care ar putea afecta prognozele IATA se numără îngrijorările economice, precum încetinirea ritmului de creştere a economiei chineze şi dobânzile mari din alte zone ale lumii. De asemenea, instabilitatea globală, inclusiv războiul dintre Israel şi Hamas precum şi războiul din Ucraina, ar putea afecta şi ea în mod negativ sectorul transportului aerian, în special dacă va continua să împingă în sus preţul petrolului.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: