Eurostat: Turismul a adus 572 de miliarde de euro valoare adăugată brută în UE, înainte de pandemie

Dubrovnik, Croatia Sursa foto: Pixabay

În 2019, ultimul an înainte ca pandemia COVID-19 să afecteze puternic sectorul turismului, valoarea adăugată brută generată direct de turism s-a ridicat la o valoare estimată la 572 de miliarde de euro, adică 5 % din valoarea adăugată brută totală a economiei UE, arată datele publicate azi de Eurostat.

Dintre țările pentru care sunt disponibile date, cele mai mari ponderi ale turismului în valoarea adăugată brută totală au fost observate în Croația (11 %), Portugalia (8 %), Spania (7 %), Italia (6 %) și Austria (5 %). În termeni absoluți, cea mai mare valoare adăugată brută directă din turism a fost generată în Germania (124 de miliarde de euro), urmată de Italia (100 de miliarde de euro) și Franța (87 de miliarde de euro).

 

 

Valoarea adăugată brută directă a turismului: -32% în primul an de pandemie

Pe baza datelor din 2020 pentru aproximativ jumătate dintre țările UE, valoarea adăugată brută directă totală a scăzut cu 184 de miliarde de euro (32 % față de 2019) în primul an afectat de pandemie, ceea ce a determinat o scădere a ponderii sectorului turismului în economie (-1 punct procentual; pp). Această scădere la nivel anual a corespuns la o valoare adăugată brută directă zilnică directă mai mică cu 500 de milioane EUR în 2020 față de 2019.

Scăderea sectorului turistic se aliniază cu estimările anterioare ale conturilor naționale, arată Eurostat. În 2020, dintre cele 64 de industrii din economie, trei dintre cele patru care au înregistrat o scădere de peste 25% a valorii adăugate brute au fost legate de turism: serviciile de călătorie (-67% față de 2019), transportul aerian (-66%) și ospitalitatea (-41%).

 

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *