Evoluția “work from anywhere” a uneia din cele mai mari companii de IT (Advertorial)

Reclama Luxoft

Programul flexibil a rămas cea mai mare dorință a oricărui angajat în IT. La doar un an de la lansarea noului model de muncă “work from anywhere”, cei de la Luxoft au aflat, în urma unui feedback realizat în rândul angajaților, că peste 70% dintre aceștia apreciază faptul că pot lucra de oriunde din țară.

Schimbarea modului de muncă

Din momentul răspândirii globale a pandemiei COVID-19, tot mai multe companii au decis să apeleze la munca de acasă. Aceasta a fost o adevărată provocare pentru firmele din România, deoarece pașii urmați pentru digitalizarea unui mod de lucru pot fi uneori dificili. În acest context, multe companii au avut de pierdut din cauza timpului alocat pentru a reuși ca munca angajaților să treacă în regim online.

Pentru compania Luxoft, însă, lucrurile au stat puțin diferit. Angajații din România au beneficiat de “work from home” și înainte de pandemie. Astfel, în urmă cu câțiva ani, aceștia au introdus posibilitatea de a lucra de acasă o zi pe săptămână. În acest mod, Luxoft a devenit una din companiile care susțin activ echilibrul dintre viața personală și cea profesională a angajaților.

“Siguranța angajaților a reprezentat cel mai important factor atunci când a fost vorba de implementarea unor noi măsuri. Pentru a lua deciziile corecte, ne-am consultat cu angajații pentru a înțelege preocupările, grijile și nevoile lor. Am început să schimbăm felul în care interacționăm cu oamenii noștri, totul pentru a le asigura confortul necesar pentru munca de acasă. Mai mult, am creat un serviciu de asistență non-stop pentru orice situație privind viața profesională sau personală a angajaților, dar și a membrilor de familie ai acestora.”, a declarat Bogdan Pelinescu, Managing Director Luxoft Western and Central Europe.

Eficientizarea programului “work from anywhere” este realizată prin comunicare transparentă, iar cei de la Luxoft se consultă în permanență cu angajații săi. Pentru ei, acest mod de muncă funcționează, deoarece, în prezent, toți cei peste 2.100 de angajați lucrează remote și au libertatea de a lucra de oriunde din țară.

Viitorul modelului “Work from anywhere”

Pandemia a generat un experiment global, în ceea ce privește munca la distanță. Toate studiile recente arată că acest mod de muncă va continua să funcționeze și după încetarea pandemiei, fie că vorbim despre un model de lucru hibrid sau în permanență la distanță. În viitor, din ce în ce mai multe industrii vor adapta acest model, iar principala tendință din piața muncii în anul 2022 va rămâne adaptarea tehnologică, urmată de automatizare.

Avantajele generate de acest mod de muncă

Deși la început, trecerea în online a fost privită drept un dezavantaj, acum lucrurile nu mai sună deloc la fel. Un beneficiu real este constituit de flexibilitatea angajatorilor, aceștia reușind să recruteze indiferent de localitate. În domeniul IT există un deficit de personal, iar companiile erau nevoite să suporte relocarea noilor angajați din alte localități. Modelul “work from anywhere” a fost oportun atât în rândul angajaților, cât și în rândul angajatorilor.

La doar un an de la deschiderea pozițiilor full-remote, peste 300 de angajați au ales să se alăture companiei în plină pandemie, printr-un proces de recrutare realizat integral la distanță. Mai mult, Luxoft intenționează să recruteze încă 150 de angajați dispuși să se alăture echipei până la finalul anului, conform pozițiilor deschide pe site-ul companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *