Extinderea M2 către Berceni, cu traseu și stații în câmp, i-a indignat pe locuitorii singurei comune din România ce va avea metrou: „Fraților, totul trebuie să aibă o logică, traseul venea în linie dreaptă, pe Șoseaua Berceni, și era bun pentru toți locuitorii, dar așa, ca o arcadă?!”

Metrou M2 Berceni

Berceni, mica localitate de 14.000 de locuitori de lângă București, de la granița județului Ilfov cu Sectorul 4, are șansa de a avea metrou. Chiar dacă ar fi fost un motiv de bucurie, locuitorii se simt frustrați și bombardați de proiecte care nu le aparțin, iar la unele constată că nu li se adresează în mod direct. Este cazul extinderii de 3 km a metroului la suprafață, prin comună. Conform proiectului trimis de Metroul SA, și prezentat în premieră la dezbaterea cu cetățenii, stațiile sunt prevăzute a fi construite departe de locuințe, în câmp, în condițiile în care metroul are scopul de a asigura mobilitatea oamenilor din zonă: prima stație este amplasată la aproximativ 200 m de șoseaua de centură, a doua la 500 m de Autostrada 0, iar a treia stație este la aproximativ 250-260 m de Bulevardul 1 Mai.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vocile ridicate au răsunat în sala de clasă de la școala nr 2, locul unde Gheorghe Covrigea, primarul din Berceni, i-a strâns, vineri, 9 iunie, pe locuitorii comunei ca să discute public proiectul de extindere a metroului, aflat în stadiul de studiu de fezabilitate.

Ioana Baicu, localnic: ”Sunt proprietarul unui teren peste care va trece autostrada A0 și metroul. Am un teren acolo de 14.000 m pătrați, dar în loc să mă bucur că Berceniul este în sfârșit în vizorul cuiva și se va dezvolta fiindcă m-am născut și trăiesc aici, am ajuns să urăsc orice dezvoltare din comuna Berceni, ceea ce este foarte rău. Cui îi pasă că eu nu mă aleg nimic, cineva a făcut autostrada și a împărțit terenul în două, am înghițit-o, dar cu 2 euro/mp, eu am pierdut (la preț derizoriu) zona dinspre autostradă. Am aflat de metrou, l-am felicitat pe Băluță că pune preț pe comuna Berceni, ca să aflu că metroul de fapt nu trece după primul proiect și că merge în linie dreaptă pe Șoseaua Berceni, unde sunt case și unde lumea este obișnuită să vină, ci o ia ca o arcadă frumoasă și învăluie un câmp din care eu, ca proprietar nu mă mai aleg cu nimic din terenul meu cel valoros pe care voiam să-l las nepotului meu. Probabil că acolo se va umple de blocuri, dar fraților trebuie să aibă o logică totul, te duci așa ca să faci o arcadă, când el venea în linie dreaptă și era bun pentru toți locuitorii, și în loc să fiu mulțumită de asta, că interesul meu este să fiu mulțumită”.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Dezbaterea s-a purtat într-o atmosferă tensionată, în lipsa principalilor invitați care însă nu au venit la discuții: președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma, primarul sectorului 4 Daniel Băluță, dar și reprezentanții Metroul SA, proiectantul, sau ai ministerului Transportulor, toți asociați în cadrul proiectului de extindere a metroului. În absența lor, și alți locuitori s-au revoltat față de proiectul care prevede ca metroul să aibă stații departe de case și suspectează că traseul este, de fapt, dat cu dedicație unor dezvotatori imobiliari ce vor construi ulterior blocuri lângă stații și pentru care există un plan urbanistic zonal (PUZ) aprobat.

Citește integral pe G4Media.

Unde sunt prevăzute cele 3 stații de metrou:

Proiectul propus de Metroul S.A. are ca punct de plecare conexiunea cu statia de metrou Tudor Arghezi din Sectorul 4 si se extinde catre comuna Berceni, pe partea estica a DJ 401 (Bd. 1 Mai), pe o distanta de aproximativ 3 km. Vor fi amplasate 3 statii de metrou, în varianta cu traseul suprateran, cu exceptia zonei de intersectie cu DNCB – Centura Bucuresti unde va fi subteran. Astfel, conform primarului Covrigea:

1. Statia nr. 1 – la aproximativ 200 m de Centura Bucuresti, în spatele Stației de betoane – Beton Sud.
2. Statia nr. 2 – va fi amplasată la aproximativ 500 m de A0, într-o zona libera de constructii, dar cu un mare potential de dezvoltare, teren intravilan cu PUZ aprobat pentru construirea locuințelor.
3. Statia nr. 3 – va fi amplasata la aproximativ 260 m de Bulevardul 1 Mai, într-o zona in plina dezvoltare, delimitata de intersectia strazilor Bistrita și Codrului.

Extinderea metroului spre comuna Berceni costă 400 mil de euro, finanțare asigurată din fonduri europene. La finalul anului 2022, primarul Sectorului 4 Daniel Băluță a inaugurat stația de metrou Tudor Arghezi, care nu a fost deschisă publicului, ultima stație de unde vor pleca celalte trei spre comuna Berceni.

Comentarii

  1. Auzi tu ? Trebuie sa meargă 500 m până la statia de metrou ? De ce nu au făcut statie la fiecare casă ? Si G4 media se face portavocea acestor aberații. Continuați!

  2. Cine crede ca metroul asta e făcut pt cei din Berceni n-a înțeles nimic. Metroul ăsta se face “in camp” pt că acolo se vor amplasa viitoarele complexuri rezidențiale și office. Și asa e corect de fapt: faci infrastructura abia apoi construiești.

  3. “Dezbaterea s-a purtat într-o atmosferă tensionată, în lipsa principalilor invitați care însă nu au venit la discuții: președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma, primarul sectorului 4 Daniel Băluță, dar și reprezentanții Metroul SA, proiectantul, sau ai ministerului Transportulor, toți asociați în cadrul proiectului de extindere a metroului” = NE SIM TI RE, in cel mai pur inteles al cuvantului. Oamenii astia nu merita votati!!!!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.