Facebook, afectată de o serie de scandaluri, a anunțat pentru trimestrul trei o cifră de afaceri de 29 de miliarde de dolari și un profit de 9,2 miliarde, în creștere cu 17% față de perioada similară a anului trecut, potrivit Le Figaro.
Platforma este acuzată de un lansator de alerte, de ONG-uri și de numeroase autorități că privilegiază de ani de zile profiturile în detrimentul securității și a sănătății utilizatorilor.
În perioada iulie – septembrie, Facebook a realizat o cifră de afaceri de 29 miliarde de dolari, peste estimările analiștilor, mai mici cu 500 de milioane.
„Am realizat progrese bune în acest trimestru și comunitatea noastră continuă să crească”, a declarat Mark Zuckerberg, citat într-un comunicat. Cele două rețele ale sale (alături de Instagram) și mesageriile (WhatsApp și Messenger) sunt frecventate de 2,8 miliarde de persoane în fiecare zi (11% mai mult față de un an în urmă) și de 3,58 miliarde de utilizatori cel puțin o dată pe lună (+12%). Facebook deținea 23,7% din piața mondială de publicitate în 2021, potrivit eMarketer, imediat în urma Google, numărul 1 al sectorului, cu o cotă de 28,6%.
De peste o lună, ziarele americane abundă în articole legate de «Facebook papers», mii de documente interne predate autorității bursiere SEC de către Frances Haugen, o fostă angajată a grupului californian. Aceasta acuză Facebook că, deși era avertizată despre conținutul toxic pentru adolescenți și de dezinformările amplificate de Facebook, rețeaua socială a ales să ignore parțial aceste subiecte, pentru a-și prezerva profiturile.