O factură record la electricitate, în valoare de peste 739.000 de lei, aferentă lunii iunie, a fost primită de proprietarul unui apartament din orașul Cugir (județul Alba), unde nu locuiește nimeni de peste 20 de ani.
Consumul estimat pentru perioada 28 mai – 27 iunie 2021, a fost uriaș, ajungând la 999.995 kWh.
Proprietarul apartamentului din Cugir a făcut reclamație la furnizor, iar factura a fost stornată, scrie publicația Alba24.ro.
În județul Alba, numai în ultima săptămână au fost reclamate cel puțin 5 situații de facturi foarte mari emise pentru locuințe private, care nu ar fi avut cum să înregistreze asemenea cifre de consum.
O familie din Alba Iulia a primit o factură de 39.500 de lei. Ar fi vorba despre o regularizare, după ce furnizorul nu ar fi citit corect contorul de 5 ani.
Alte facturi primite de familii din Alba Iulia, în valoare de 27.500 de lei și 6,600 de lei au fost reclamate la furnizori, care deocamdată nu au dat un răspuns, în afara unor asigurări neoficiale că facturile vor fi stornate.
Ministrul Energiei a vorbit despre șicanele pe care le-ar face distribuitorii, clienților care se mută la alt furnizor, lăsând să se înțeleagă că de aici pleacă problema facturilor enorme pe care au început să le primească oamenii, după liberalizarea pieței interne.
”Acea factură de 27.000 a unui client din Alba este mai mult decât o greșeală. Este ceva ce este în investigare în momentul de față. A fost o regularizare pe un an de zile, dar chiar și așa suma este foarte mare.
Acolo sunt și eu foarte curios să văd rezultatul investigației interne a companiei, pentru că 27.000 de lei este o sumă foarte mare.
Aș sfătui furnizorii să nu mai facă asemenea greșeli, aș mai sfătui distribuitorii care citesc contoarele, care sunt diferiți de furnizori, să nu încerce să facă citiri eronate sau să facă șicane de-astea în momentul în care un client încearcă să plece de la furnizorul care întâmplător deține și distribuția, către un alt furnizor, care nu are acea distribuție în acea zonă sau nu are distribuție deloc.
Să știți că mai sunt și astfel de lucruri, sunt companii care dețin și distribuție și furnizare și, încercând să își țină clientul, să nu plece de la un furnizor la altul, fac tot felul de șicane” a spus Virgil Popescu la Radio România Actualități.
La cazul concret la care s-a referit ministrul, Electrica Furnizare a reacționat spunând că ar fi vorba despre o anomalie pe lanțul de facturare și în sistemul informatic, factura în cauză fiind transmisă automat, în mod eronat.
La celelalte cazuri de facturi enorme, nu a mai reacționat nimeni.