Femeile tinere din Europa sunt din ce în ce mai deschise către antreprenoriat, în special cele din țări Portugalia și Grecia, arată un studiu Mastercard.
Datele arată următoarele:
- 40% dintre femeile din Europa s-au gândit să își deschidă propria afacere
- 63% dintre femeile din Generația Z, 53% din generația millenials, 37% din generația X și 21% din generația Baby Boomers s-au gândit să își deschidă o afacere
- 30% dintre femeile europene vor să înceapă un proiect care să le aducă un profit în plus, pe lângă ceea ce fac în mod obișnuit, 26% având deja un astfel de proiect
- 23% de femei din Generația Z consideră că sunt mai interesate de antreprenoriat, 51% au idei de afaceri, însă nu le-au pus în practică;
Motivele principale, pentru care doresc să se îndrepte către acest domeniu, sunt dorința de independența financiară, dar și îmbinarea potrivită între viața personală și carieră.
Domeniile către care se orientează acestea sunt: cosmetice, îngrijirea copiilor, educație, comerț online, industria alimentară și a băuturilor.
Cu toate că sunt mai încrezătoare când vine vorba de mediul afacerilor, femeile raportează o încredere mai scăzută în abilităţile antreprenoriale comparativ cu bărbaţii, în ceea ce privește luarea deciziilor financiare, vorbitul în public și dezvoltarea relațiilor prin comunicare directă cu ceilalți antreprenori.