Financial Times: Țițeiul rusesc este livrat în India sub plafonul de preț al G7

sonda exploatare petrol Sursa foto: Pexels/Pixabay

Țițeiul rusesc este transportat în India cu petroliere asigurate de companii occidentale, în primul semn că Moscova a revenit asupra promisiunii sale de a bloca vânzările în cadrul plafonului de preț impus de G7, scrie Financial Times.

Cel puțin șapte încărcături de țiței rusesc au fost încărcate pe tancuri petroliere asigurate de occidentali de când a început plafonarea prețurilor, la 5 decembrie, potrivit unei analize a Financial Times a înregistrărilor de transport maritim și de asigurări, în ciuda afirmației președintelui Vladimir Putin că Moscova nu va face afaceri cu nicio țară care respectă plafonul.

Conform plafonului introdus în această lună, cumpărătorii de țiței rusesc pot avea acces la serviciile occidentale, cum ar fi asigurările și brokerajul, care reprezintă fundamentul comerțului maritim global cu petrol, doar dacă atestă că au plătit mai puțin de 60 de dolari pe baril.

Dacă Moscova este dispusă să permită cumpărătorilor să expedieze țițeiul său la preț foarte redus pe petroliere asigurate în Occident către piețele din Asia, acest lucru ar putea atenua îngrijorările industriei cu privire la penuria de petrol în noul an.

FT a identificat cele șapte petroliere folosind date despre încărcături de la Kpler, o companie de date și analize de transport de marfă. Aceasta include doar navele în cazul în care există un grad ridicat de încredere că acestea transportă țiței care nu provine din Kazahstan, care împarte infrastructura de export cu Rusia.

FT a verificat, de asemenea, că acestea au în continuare acoperire de asigurare curentă de la un asigurător occidental. Două nave și-au reorganizat asigurarea în cursul săptămânii trecute, operând modificări care le-au permis să se angajeze în acest comerț.

Essential, operatorul singaporez al Ruby Phoenix, una dintre cele șapte nave, a declarat: „Avem de la omologii noștri atestatul necesar că marfa în cauză respectă reglementările privind plafonarea prețurilor.”

Proprietarii celorlalte șase nave nu au răspuns la solicitările de comentarii.

Cele șapte petroliere, care transportă în total aproximativ 5 milioane de barili de țiței și care au plecat din porturile rusești din Marea Baltică, și-au listat destinațiile ca fiind rafinării din India, care a devenit unul dintre cei mai mari cumpărători de petrol rusesc de la invazia la scară largă a Moscovei în Ucraina în februarie.

Rafinăriile indiene Reliance și Bharat Petroleum Corporation Limited, despre care datele de transport maritim sugerează că sunt cumpărători ai unora dintre aceste încărcături, nu au răspuns la solicitările de comentarii.

Plafonul de preț al G7 a fost conceput pentru a menține fluxul de petrol rusesc pentru a evita penuria de aprovizionare, dar la un preț de 60 de dolari pe baril sau mai mic pentru a comprima veniturile Kremlinului.

Kremlinul a declarat joi că Putin intenționează să semneze un decret în zilele următoare, care să stabilească răspunsul Rusiei la plafonarea prețurilor. Kremlinul nu a răspuns solicitărilor de comentarii din partea FT cu privire la transporturile existente.

Putin a recunoscut că cea mai mare parte a petrolului rusesc se tranzacționa deja la sau sub 60 de dolari pe baril, spunând că „plafonul pe care l-au sugerat este în concordanță cu prețurile la care vindem astăzi”.

Un oficial occidental a declarat că primele semne sunt „promițătoare” și a sugerat că plafonarea prețurilor funcționează în mare parte așa cum se spera.

Un alt oficial occidental a declarat că sunt încrezători că au văzut un număr similar de vânzări efectuate în conformitate cu termenii plafonului începând cu 5 decembrie, ca și în cazul FT, și că se așteaptă ca volumul să crească pe măsură ce cumpărătorii devin mai încrezători în modul în care funcționează plafonul.

Cifra reală ar putea fi mai mare: FT a identificat alte trei nave cu asigurare occidentală care transportă 1,6 milioane de barili de petrol rusesc, dar în cazul cărora există mai puține certitudini cu privire la faptul că încărcătura este acoperită de plafon.

În prezent, plafonul se aplică doar petrolului brut. Un mecanism similar pentru produsele rafinate, cum ar fi benzina și motorina, intră în vigoare din februarie.

Sursa foto: Pexels/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *