Finanțare europeană de 260 de milioane de lei pentru modernizarea DN 28 B Târgu Frumos-Botoșani. Pe șoseaua reparată de firme din Neamț, abonate la contracte cu statul, au apărut gropi la puțin timp de la asfaltare

DN 28 B

Compania de Drumuri a obținut o finanțare europeană de 260 de milioane lei pentru modernizarea DN 28 B Târgu Frumos- Botoșani, cea mai importantă șosea care se reabilitează în regiunea Moldovei. Contractul pentru modernizarea DN 28 B Târgu Frumos-Botoșani a fost semnat în 2020 cu Asocierea Aqua Parc (Lider)- Mavgo, constructori despre care presa locală a susținut că ar fi apropiați de baronul PSD Neamț-Ionel Arsene. Datele publice arată că, antreprenorii din Neamț sunt abonați la contracte cu statul (detalii aici). Modernizarea șoselei se face pe o lungime de 71 de kilometri, iar în 2022, pe unele tronsoane recent asfaltate din județul Botoșani, au apărut gropi și constructorul a fost pus să refacă covorul asfaltic. Mai mult, publicația reporteris.ro a dezvăluit în decembrie 2022 ,,schema” prin care Direcția Regională de Drumuri Iași, controlată de social-democratul Ovidiu Laicu (are și funcția de consilier municipal PSD Iași) ar fi înlocuit supervizorul lucrărilor care a emis rapoarte de neconformitate. Totodată, Compania de Drumuri a emis Certificat negativ intermediar pentru această asociere din cauza întârzierilor de pe șantier : ,,Pentru Contractele de execuție lucrări au primit certificate negative:- ASOCIEREA Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta SC AQUA PARC SRL)-SC Mavgo Holding SRL-Vahoslav SK-Trameco SA”.

Modernizarea DN 28 B a început anul 2023 cu 62 % stadiu fizic de execuție și termen contractual de finalizare august 2023. Valoarea totală a proiectului este de 365 milioane lei, iar prin contractul de finanțare, Ministerul Transporturilor poate deconta aproape 262 de milioane lei, a transmis miercuri CNAIR : ,,încheierea Contractului de Finanțare nr. 206 pentru proiectul „Modernizare DN28B, Târgu-Frumos –Botoșani, km 0+000 – km 76+758” în vederea acordării  de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea accesibilității regiunii și mobilității populației, bunurilor și serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile – prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului în zonele tranzitate.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Reabilitarea a 71,512 km de drum

2. Pod nou: 1 buc

3. Poduri reabilitate: 8 buc

4. Creșterea indicelui de accesibilitate de minim 10% în primul an de operare a proiectului – anul 2024.  Valoarea totală a proiectului este de 365.638.205,87 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de  Dezvoltare Regională – 261.704.951,36 lei, 15% contribuția proprie – 46.183.226,69 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.” a transmis CNAIR.

Al doilea drum din regiunea Moldovei pe care CNAIR face lucrări de modernizare este DN 29 A Botoșani-Ștefănești cu stadiu fizic 82 % și termen de finalizare aprilie 2023.

Comentarii

  1. Un mix care merge in tara asta:
    – marja de profit 500%
    – tupeu si reparat tot in nesimtire
    – lipsa de reactie a autoritatilor (care primesc spaga)

  2. Si copii de gradinita stiu cum se fura in domeniu.Nimeni nu verifica aceste lucrari.
    Singurii care ”nu stiu” sunt institutiile esuate de coruptie incompetenta si fara chef de munca..de ce ar munci? daca sunt platiti cu salarii aberante si pensii speciale fara sa-i intrebe nimeni cu ce se ocupa?? si ma refer la DNA/PARCHET/SRI//MAI,ETC.
    Aceste institutii esuate sunt cauza tuturor relelor din aceasta tara.

  3. Acum nu se mai cheamă DN28, este DG (drumul groazei).
    Sute de șoferi și-au distrus mașinile întrucât denivelările nu au fost marcate corespunzător.
    Lucrările se execută haotic și dezorganizat.
    Se sapă fundații apoi revin după câteva luni să le umple.
    Muncitorii sunt 50% pensionari și mai mult se sprijină în coada lopeții.
    Se pare că la final drumul va fi mai rău decât înainte.
    Unde mai pui că unul dintre executanții acestui DG a avut mizerabilul tupeu să î-l conteste pe Umbrarescu la câteva tronsoane de autostradă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *