Ford a informat miercuri că va renunţa la aproximativ 14% din forţa sa de muncă europeană, pe fondul pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani, în urma cererii slabe de vehicule electrice (EV), a lipsei sprijinului guvernamental pentru trecerea la EV şi a sporirii concurenţei, transmite agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Este cel mai recent anunţ al unui producător auto privind concedierile, după ce Volkswagen, Nissan, Stellantis şi General Motors au anunţat reduceri de costuri, în urma dificultăţilor cauzate de concurenţa din China în Europa şi reticenţei cumpărătorilor de a achiziţiona vehicule electrice, mai scumpe.

Miercuri, Ford a informat că va renunţa la 4.000 de angajaţi, în special din Germania şi Marea Britanie. Pe plan global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forţa de muncă a Ford, de 174.000 angajaţi.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Măsurile vor reprezenta o lovitură în special în Germania, cea mai mare economie europeană şi cel mai mare producător auto, în condiţiile în care Volkswagen ameninţă să închidă unele fabrici, să reducă salariile şi să facă concedieri.

Concedierile din Europa se vor desfăşura până la finalul lui 2027, a precizat Ford.

În primele nouă luni din acest an, vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%, depăşind declinul industriei, de 6,1%.

Anul trecut, Ford a anunţat măsuri dure de restructurare în Europa, concedierea a 3.800 de angajaţi şi închiderea fabricii sale din Saarlouis (Germania) în 2025.