Ford concediază 14% din forţa sa de muncă europeană, pe fondul pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani

Ford, baterii, masini electrice. fabrica Craiova Sursa foto: Ford

Ford a informat miercuri că va renunţa la aproximativ 14% din forţa sa de muncă europeană, pe fondul pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani, în urma cererii slabe de vehicule electrice (EV), a lipsei sprijinului guvernamental pentru trecerea la EV şi a sporirii concurenţei, transmite agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.

Este cel mai recent anunţ al unui producător auto privind concedierile, după ce Volkswagen, Nissan, Stellantis şi General Motors au anunţat reduceri de costuri, în urma dificultăţilor cauzate de concurenţa din China în Europa şi reticenţei cumpărătorilor de a achiziţiona vehicule electrice, mai scumpe.

Miercuri, Ford a informat că va renunţa la 4.000 de angajaţi, în special din Germania şi Marea Britanie. Pe plan global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forţa de muncă a Ford, de 174.000 angajaţi.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Măsurile vor reprezenta o lovitură în special în Germania, cea mai mare economie europeană şi cel mai mare producător auto, în condiţiile în care Volkswagen ameninţă să închidă unele fabrici, să reducă salariile şi să facă concedieri.

Concedierile din Europa se vor desfăşura până la finalul lui 2027, a precizat Ford.

În primele nouă luni din acest an, vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%, depăşind declinul industriei, de 6,1%.

Anul trecut, Ford a anunţat măsuri dure de restructurare în Europa, concedierea a 3.800 de angajaţi şi închiderea fabricii sale din Saarlouis (Germania) în 2025.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: