Ford reduce prețurile autovehiculului său electric Mustang Mach-E, urmând exemplul Tesla

2021_Ford_Mustang_Mach-E_Standard_Range_Front Foto: wikipedia

Ford Motor mărește producția și reduce prețurile crossoverului său electric Mustang Mach-E, la câteva săptămâni după ce liderul industriei, Tesla, a anunțat planuri similare pentru vehiculele sale electrice, transmite CNBC.

Constructorul auto din Detroit a anunțat luni că va reduce prețurile modelului Mach-E, comparabil cu Modelul Y de la Tesla, în medie cu aproximativ 4.500 de dolari, în funcție de model. Reducerile variază între 600 și 5.900 de dolari, comparativ cu reducerile de preț de până la 13.000 de dolari operate de Tesla la Modelul Y la începutul lunii ianuarie.

Analiștii și investitorii de pe Wall Street au aplaudat în mare parte reducerile de preț ale Tesla ca modalitate de a stimula cererea și de a crește vânzările, în pofida îngrijorărilor că această măsură ar putea eroda unele profituri. Analiștii se așteptau ca reducerile operate de Tesla să pună presiune asupra altor producători auto pentru a reduce propriile prețuri.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În cazul Ford, reducerile de preț vor însemna că nu toate modelele Mach-E, bazate pe echipare, vor fi profitabile pe unitate, potrivit lui Marin Gjaja, director pentru clienți al diviziei de vehicule electrice a Ford. El a precizat că se așteaptă ca producția Mach-E să crească de la 78.000 de vehicule la 130.000 de unități anual.

“Răspundem la schimbările de pe piață”, a declarat Gjaja în timpul unei conferințe de presă, făcând referire la noile stimulente federale pentru vehiculele electrice și la reducerile de preț ale Tesla. “Pe măsură ce căutăm și dorim să rămânem competitivi pe piață, trebuie să răspundem”.
Ford se așteaptă să compenseze o parte din scăderea profitului cu îmbunătățiri ale costurilor datorită producției suplimentare, precum și cu o reducere a unor costuri cu materiile prime, potrivit lui Gjaja. Prețul de pornire al modelului Mach-E va varia acum între aproximativ 46.000 și 64.000 de dolari. Modelul Y de la Tesla pornește de la aproximativ 53.500 până la 57.000 de dolari, fără nicio opțiune.

Mach-E a făcut ca Ford să devină al doilea cel mai bine vândut producător de vehicule electrice anul trecut în SUA, deși în urma Tesla cu o marjă mare. Ford a vândut peste 65.000 de EV-uri în SUA anul trecut. Motor Intelligence estimează că Tesla, care nu raportează vânzările pe regiuni, a vândut peste 522.000 de EV-uri în SUA în 2022.

Ford a declarat că clienții existenți ai Mustang Mach-E care așteaptă livrarea vehiculului lor vor primi automat prețul ajustat. Pentru clienții care au cumpărat unul dintre vehicule după 1 ianuarie și care și-au primit deja Mustang Mach-E, Ford va contacta cu o “ofertă privată”, a precizat compania.

În plus față de prețul ajustat, vehiculele Mustang Mach-E comandate între 30 ianuarie și 3 aprilie vor fi eligibile pentru rate speciale cu Ford Credit, de până la 5,34%.

Ford a refuzat să comenteze ce ornamente și modele Mach-E vor fi profitabile după reducerile de preț. Compania este așteptată să înceapă să raporteze separat rezultatele financiare pentru afacerea sa cu vehicule electrice, cunoscută sub numele de Model e, în cursul acestui an.

“Vrem să facem bani. Nu mă înțelegeți greșit, vrem neapărat să facem bani”, a declarat Gjaja. “Credeți-mă, știu că trebuie să încercăm să devenim mai profitabili, deoarece vom fi răspunzători public pentru această cifră.”

Pentru a crește producția de Mach-E, Ford modernizează uzina din Mexic unde sunt fabricate vehiculele. Se așteaptă ca aceasta să revină online luna viitoare, a declarat Ford.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: