Străpungerea celei de a doua galerii a Tunelului 1 de pe lotul de autostradă A1 Margina – Holdea va avea loc în această toamnă, anunță Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Echipele UMB și Euro Asfalt înaintează cu străpungerea tunelurilor de pe lotul de autostradă A1 Margina – Holdea, spun reprezentanții DRDP Timișoara.
“Ambele galerii ale primului tunel (cel scurt) se construiesc exclusiv prin forare – ”noua metodă austriacă NATM”. Pentru tunelul al 2-lea, cel lung de aproape 2 km, se combină forarea cu tehnologia ”cut and cover”. Această metodă presupune realizarea tunelului în săpătură deschisă, urmând ca excavațiile să se desfășoare sub incinta ecranelor de piloți și plăcii de deasupra, executată de la suprafață. După evacuarea materialului din incinta creată, se realizează ”cămășuiala” tunelului, la fel ca la cel executat prin forare.”, mai arată sursa citată.

“La galeria tunelului 1, străpunsă la finele lunii iulie, au început lucrările de realizare a structurii de rezistență (”cămășuiala” tunelului). La cea de-a doua galerie a tunelului 1 s-au forat peste 220 metri, în această toamnă urmând să fie străpunsă. La tunelul al doilea, pe sectorul ”cut and cover”, sunt în curs de realizare ecranele de piloți și placa sub care se vor executa excavațiile pentru tunel. În ceea ce privește realizarea tunelului prin forare, dinspre zona ”cut and cover”, au fost demarate lucrările de intrare în subteran. Pentru prima ieșire din tunelul 2 a fost finalizat portalul în lungime de 234 metri și au început lucrările de evacuare a materialului de sub acesta. Pentru cealaltă galerie, unde portalul este mai scurt, au fost demarate lucrările de intrare în subteran. În paralel, antreprenorul desfășoară activități pe întreg traseul autostrăzii, fiind în curs de execuție lucrări de terasamente, scurgerea apelor, podețe, precum și la pasajele de traversare a văilor și a căii ferate de pe traseu.”, mai precizează DRDP Timișoara.
Pe secțiunea Marginea – Coldea, cu o lungime de 13,16 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor este de 26%, potrivit Cestrin.
Date tehnice tuneluri A1 Lugoj – Deva:
Pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara) este proiectat cel mai lung tunel contractat din România: pe firul I, tunelul unidirecțional cu o lungime de 1985 metri (km. 53 +600 – km. 55+585) respectiv tunelul de 1825 metri lungime fir II (km. 53 +580- km. 55 +480) potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Tunelul Curtea de Argeș pe care îl construiește PORR pe Lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are o lungime de 1350 metri (total 2700 metri ambele fire, dar complet forat), tunelul Poiana de pe lotul 3 pe care îl va începe WeBuild anul acesta și cu TBM are 1700 metri, iar cel de pe Lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania are peste 2 kilometri, contractul fiind semnat cu turcii de la Makyol.

Practic, pe lotul Margina – Holdea sunt proiectate două tuneluri: cel scurt, de 415 metri pe Firul I respectiv 367 metri fir II și cel lung de (1985/1825 metri). Însă, spre deosebire de Tunelul Curtea de Argeș de pe A1, tunelurile lungi UMB au și un segment central unde nu vor fi forate cu tehnologie NATM (noua tehnologie din Austria), ci cu câte o secțiune tip cut&cover care va permite intrarea în tuneluri de la capete cu câte patru seturi de utilaje deja cumpărate.
Tronson Deva – Lugoj
Stadiu: Lotul 1, 15,08 km din lotul 2, lotul 3 și lotul 4 sunt deschise, segmentul Margina – Holdea de pe lotul 2 în execuție (13,52 km), potrivit 130km.ro.
Lungime: 99,50 km
Termene deschidere: Decembrie 2013 pentru 17 km din Lotul 1 (Traian Vuia – Balint), decembrie 2015 pentru diferența din lotul 1 (Balint – Sănoșita); 15,08 km din lotul 2 în martie 2017; lotul 4 în august 2019; lotul 3 în decembrie 2019; 2026 pentru segmentul Margina – Holdea pe lotul 2.
Tronsonul este împărțit în patru loturi:
- Lot 1 Traian Vuia – Sănoșita, 27,62 km:
- Constructori: Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte d’Acqua și Cossi Costruzioni
- Cost: 681,04 milioane lei
- Lot 2 Coșevița – Traian Vuia, 28,60 km:
- I. pentru un traseu de 15,08 km:
- Constructori: JV Salini SPA și Secol SPA
- Cost: 128 milioane euro
- II. pentru un traseu de 13,52 km (Margina – Holdea):
- Asocierea: Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt d.o.o.
- Cost: 1,82 miliarde lei (fără TVA)
- Durata de proiectare: 11 luni
- Durata de execuție: 34 luni
- Constructor selectat: septembrie 2022
- Contract semnat: octombrie 2022
- I. pentru un traseu de 15,08 km:
- Lot 3 Ilia – Coșevița, 21,14 km:
- Constructori: Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA și Arcadis Eurometudes SA
- Cost: 132 milioane euro
- Lot 4 Șoimuș – Ilia, 22,14 km:
- Constructori: Tehnostrade, Spedition UMB
- Cost: 419,4 milioane lei fără TVA
Un traseu de 10,5 km din autostrada A6 Lugoj – Calafat face legătura între Autostrada A1 (la Balint) și centura Lugoj.
