Dezvoltarea afacerii Bosch este îngreunată de o economie globală slabă și de întârzieri în dezvoltarea pieței, au transmis pentru Economedia reprezentanții gigantului german care are în România atât fabrici, cât și activitate de cercetare-dezvoltare. Aceștia nu au oferit cifre în legătură cu planurile privind echipa din România, dar vorbesc despre potențiale “ajustări necesare”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Gigantul german Bosch, cu o prezență puternică în România, se confruntă cu dificultăți, pe o piață auto care trece printr-o perioadă turbulentă. Furnizorul german de tehnologii și servicii Bosch a încheiat anul fiscal 2024 cu vânzări consolidate de 2,6 miliarde de lei (529,5 milioane de euro) în România, conform datelor recent anunțate, înregistrând o creștere de 2,6%, “în ciuda condițiilor dificile ale pieței”.
Bosch a mai anunțat că a investit în 2024 aproximativ 246 de milioane de lei (50 de milioane de euro) în România, în principal pentru dezvoltarea fabricilor sale de la Cluj și Blaj, precum și în R&D.
Numărul de angajați din cadrul Bosch în România a scăzut însă cu 1,9% față de anul precedent (mai puțin cu aproximativ 200 de angajați) și a ajuns, la 31 decembrie 2024, la 10.320.
În Germania, producătorul Bosch a anunțat în această lună că va concedia până la 1.100 de angajați până în 2029 și va restructura fabrica sa din Reutlingen, deoarece piața auto se deteriorează rapid și duce la scăderea vânzărilor, potrivit unui oficial al companiei citat de Reuters.
La întrebările Economedia privind planurile de angajări sau restructurări în 2025, în România, reprezentanții Bosch nu au transmis cifre, dar sugerează că nu exclud “ajustări”.
“Dezvoltarea afacerii Bosch este îngreunată de o economie globală slabă și de întârzieri în dezvoltarea pieței. Având în vedere evoluția pieței, declinul preconizat al producției de vehicule și intensificarea semnificativă a concurenței, lucrăm continuu la competitivitatea și viabilitatea noastră viitoare. În acest scop, revizuim constant la nivel global structura activităților noastre, pentru a reduce costurile oriunde este posibil. În cazul unor ajustări necesare, discutăm din timp cu reprezentanții angajaților noștri și ne informăm mai întâi angajații despre orice decizie”, au transmis reprezentanții Bosch.
Care sunt așteptările privind activitatea în fabricile și centrele de cercetare din România în perioada următoare?
“Ocuparea forței de muncă în Centrul de Inginerie Bosch și în unitățile de producție din România a avut o evoluție constantă în ultimii ani. Activitățile noastre de aici au același obiectiv de a crește competitivitatea și viabilitatea noastră viitoare, la fel ca toate activitățile noastre la nivel global. Ne folosim, în general, de avantajele rețelei noastre globale de dezvoltare și producție. Explorăm în permanență oportunități pentru perfecționarea și recalificarea angajaților și ne concentrăm pe dezvoltarea afacerii și ajustarea portofoliului de proiecte ca parte a strategiei noastre”, se arată într-un răspuns al companiei.
În România, Bosch prevede o evoluție modestă pentru 2025, din cauza mediului de piață provocator, după cum arăta în raportul anual al companiei.
Sediul central al companiei este situat în Bucureşti, unde Bosch are şi un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Bosch operează un centru de cercetare şi dezvoltare situat în Cluj. În Cluj, Bosch are şi o unitate de producţie pentru tehnologie auto. O unitate de producţie de tehnologie industrială şi una de tehnologie auto se află în Blaj. În plus, există o divizie Bosch Rexroth în Blaj care se concentrează pe vânzarea tehnologiei de acționare și control. În Timișoara, Bosch are un centru de soluții de business și tehnologie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, este prezentă, de asemenea, în capitala ţării.
Concedieri în industria auto în România
În această vară, producătorul de componente auto Forvia, grupul format în urma fuziunii Faurecia şi Hella, a confirmat că închide centrul de dezvoltare din Iași. Vestea venea la doar câteva zile distanță de un alt anunț care a lovit sectorul auto din România – că gigantul auto Continental concediază peste 800 de persoane din România. Economedia a făcut o radiografie a industriei, prin prisma celor mai recente vești, care arată că acest “cutremur” din industria auto afectează semnificativ piața muncii în România:
Vezi și: