General Motors va înceta producţia vehiculului său electric Chevrolet Bolt la sfârşitul acestui an

Chevrolet-Bolt-EV-11 SUrsa foto: Motortrend.com

General Motors va înceta producţia vehiculului său electric Chevrolet Bolt la sfârşitul acestui an, deoarece îşi va muta producţia de vehicule cu emisii zero la camionete şi SUV-uri bazate pe o nouă platformă de baterii, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

”Am progresat până acum, încât acum este timpul să planificăm să punem capăt producţiei Chevrolet Bolt EV şi UEV (vehicul utilitar electric), ceea ce va avea loc chiar la sfârşitul anului”, a declarat marţi, directorul general al GM, Mary Barra, investitorilor.

Cel mai mare producător auto din SUA a vândut 38.120 de vehicule electrice Bolt în 2022, în creştere de la 24.828 în 2011 — şi 19.700 în primele trei luni ale anului.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Bolt, primul vehicul electric de masă al GM, reprezintă încă mai mult de 90% din totalul vânzărilor de vehicule electrice GM din SUA.

Bolt a fost precedat de Chevrolet Volt — un hibrid plug-in pentru care GM a încheiat producţia în 2019.

La sfârşitul anilor 1990, GM a construit şi a închiriat aproximativ 1.100 de maşini EV1.

Modelul Bolt, al cărui preţ începe de la 26.500 de dolari şi se califică pentru un credit fiscal federal de 7.500 de dolari, a fost prezentat în mod repetat de administraţia Biden ca un exemplu de vehicul electric accesibil.

David Zipper, colaborator al Harvard Kennedy School, care scrie despre politica de transport pe Twitter, a criticat decizia GM, numind-o ”un pas înapoi pentru siguranţa rutieră, reducerea emisiilor şi accesibilitatea vehiculelor electrice… făcând ca vehiculele electrice să nu mai fie la îndemâna tuturor, cu excepţia celor bogaţi. Americanii măresc inechităţile şi încetinesc electrificarea.”

Acţiunile GM au scăzut cu 4,2% marţi.

În ianuarie 2022, GM a declarat că va investi 4 miliarde de dolari în uzina sa din Orion Township Assembly, care construieşte Bolt, pentru a produce Chevrolet Silverado EV şi GMC Sierra electric, folosind platforma Ultium EV de următoarea generaţie.

GM a spus că fabricile sale Detroit-Hamtramck şi Orion vor putea construi peste 600.000 de camionete electrice pe an, până la sfârşitul anului 2024.

Barra a spus că atunci când Orion se va redeschide în 2024 şi va ajunge la producţia maximă, ocuparea forţei de muncă aproape se va tripla.

GM se aşteaptă să construiască 400.000 de vehicule electrice în America de Nord din 2022 până la mijlocul lui 2024 şi să crească capacitatea la 1 milion de unităţi anual în America de Nord în 2025.

Barra a declarat marţi că producătorul auto se aşteaptă ca fabrica sa de baterii din Warren, Ohio, să atingă capacitatea maximă până la sfârşitul anului.

În august 2021, GM a anunţat o campanie de rechemare în valoare de 2 miliarde de dolari, pe care a extins-o pentru a acoperi toate cele 140.000 de vehicule Bolt pe care le-a produs, din cauza riscului de incendiu al bateriei.

Rechemarea a determinat GM să oprească producţia şi vânzările Bolt pentru mai mult de şase luni.

Partenerul GM pentru baterii LG Electronics a fost de acord să despăgubească producătorului auto pentru costuri legate de rechemarea Bolt, de 1,9 miliarde de dolari, a declarat compania coreeană în 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: