Germania: Cel mai mare retailer de articole sportive pariază pe magazinele fizice și vrea să deschidă încă 100 de puncte de vânzare/ Intersport are 32 de magazine în România

Intersport Sursa foto: Facebook

Cel mai mare retailer de articole sportive din Germania, Intersport Deutschland, s-a angajat în cea mai mare expansiune de la căderea Zidului Berlinului, într-un pariu pe magazinele fizice și de birou în era comerțului electronic, scrie Financial Times.

Grupul cu sediul în Heilbronn vrea să adauge 100 de noi magazine sub marcă proprie în întreaga țară în următorii șase ani, vizând orașe de dimensiuni medii precum Trier, Wiesbaden și Hanau, unde nu este prezent. Astfel, numărul magazinelor pe care le operează ar crește la 500, adică aproape un sfert.

Directorul executiv Alexander von Preen a declarat pentru Financial Times că grupul crede că va avea loc o “renaștere a comerțului cu amănuntul de articole staționare”, determinată de faptul că oamenii manifestă un interes mai mare pentru fitness-ul personal.

“Oamenii pun din ce în ce mai mult accentul pe propria sănătate și fitness”, a spus von Preen, care preconizează că piața germană de îmbrăcăminte sportivă va crește cu aproape 50%, ajungând la peste 19 miliarde de euro până în 2030. Intersport controlează o treime din piață, potrivit retailerului.

Von Preen a declarat că, deoarece în ultimii ani au fost închise multe mari magazine, precum și retaileri independenți de articole sportive, există acum “un vid” în comerțul cu amănuntul al articolelor sportive în magazine fizice. El a adăugat că această campanie de expansiune este cea mai mare pe care grupul a întreprins-o de când s-a stabilit în Germania de Est, la începutul anilor 1990.

Înființată în 1956, Intersport Deutschland funcționează ca o cooperativă care are ca membri 200 de comercianți cu amănuntul de articole sportive independenți, toți operând sub marca sa. De asemenea, furnizează echipament pentru 500 de comercianți cu amănuntul independenți care își desfășoară activitatea sub propriul nume.

În vederea deschiderii a 100 de noi locații, Intersport dorește să se alăture cooperativei pentru a opera noi puncte de vânzare. Anul trecut, grupul și-a vândut lanțul de magazine sportive Voswinkel, care operează 50 de filiale în Germania, rivalului italian Cisalfa Sport.

Grupul german este cel mai mare membru al Intersport International Corporation, cu sediul în Elveția, care operează în 42 de țări și este unul dintre cei mai importanți comercianți cu amănuntul de articole sportive din Europa, generând anul trecut venituri de 13,7 miliarde de euro.

Intersport Deutschland a raportat anul trecut o creștere de 5,7% a vânzărilor, ajungând la 3,5 miliarde de euro. Vânzările sale online au crescut cu 21% anul trecut, deși “de la un nivel scăzut”, a precizat acesta.

Von Preen a declarat că este “foarte optimist” că revenirea retailerilor de tip bricks-and-mortar care a avut loc de la sfârșitul pandemiei Covid-19 a fost aici pentru a rămâne, adăugând că retailerii trebuie să combine magazinele fizice și vânzările online într-o strategie omnichannel.

“Oamenii vor să atingă produsele înainte de a le cumpăra și sunt dornici să primească sfaturi bune”, a spus el.

Von Preen a remarcat că centrele orașelor din Germania trec printr-o renaștere, deoarece guvernele locale investesc masiv în îmbunătățirea zonelor comerciale din centrul orașului. “Orașele germane sunt din ce în ce mai verzi și devin locuri mai atractive pentru cumpărătorii care se pot plimba”, a spus el, adăugând că Intersport preferă aceste locații în detrimentul centrelor comerciale de la periferia orașelor.

În România, potrivit site-ului Intersport.ro, compania este prezentă din 2004, iar acum are o rețea de 32 de magazine.

Sursa foto: Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *