Cancelarul german, Friedrich Merz, a cerut marţi mai multă “flexibilitate” cu privire la reglementările europene care prevăd interzicerea vânzărilor de maşini cu motoare cu ardere internă după 2035, un calendar criticat de industria auto, un sector cheie care în prezent este în criză, informează AFP citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Suntem, desigur, fundamental dedicaţi tranziţiei către mobilitatea electrică, dar avem nevoie de reglementări europene inteligente, fiabile şi flexibile”, spune cancelarul german la deschiderea Salonului Auto Internaţional de la Munchen.

Declaraţiile lui Friedrich Merz sunt mai prudente, dar în linie cu cele venite de la reprezentanţii marilor producători germani de automobile, precum BMW, Mercedes şi Volkswagen, cărora li s-a alăturat Stellantis, pentru a-și  exprima public îndoielile cu privire la obiectivul stabilit de Bruxelles.

„2035 nu este realizabil”, a declarat luni directorul general al Volkswagen Oliver Blume, solicitând „clauze de revizuire” anuale.

Friedrich Merz, susţinător al unui sector auto german, pe care l-a descris drept „esenţial pentru prosperitatea ţării”, a considerat că deciziile care impun o singură tehnologie nu sunt calea corectă. Protecţia climei, a spus el, trebuie realizată în modul cel mai rentabil posibil, rămânând în acelaşi timp flexibil în ceea ce priveşte tehnologiile.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Chiar dacă sectorul auto mizează cu siguranţă pe vehiculele electrice, tranziţia în termeni de vânzări de modele noi în Europa este prea lentă pentru a garanta 100% până în 2035. Totuşi, peste 150 de companii, precum producători de vehicule electrice, producători de baterii şi operatori de încărcare, văd lucrurile diferit şi luni au făcut un apel către preşedintele Comisiei Europene „să nu dea înapoi”.

Vineri, după încheierea „Salonului auto de la Munchen”, producătorii auto se vor întâlni cu Ursula von der Leyen la Bruxelles pentru a discuta despre viitorul sectorului în faţa provocărilor electrificării, concurenţei şi tensiunilor comerciale.

Jan Vlasak, în vârstă de 35 de ani, care lucrează pentru un producător german al cărui nume a refuzat să îl numească, spune că speră că UE va ceda.

„Cred că (data 2035) ar trebui revizuită, împinsă înapoi cu cinci sau zece ani, asta ar fi bine”, a spus Jan Vlasak.

„Este rar ca politicienii să se pronunţe atât de clar” pentru a apăra industria auto, a declarat Markus Sigmund, angajat la furnizorul de automobile Bosch. Potrivit acestuia, economia europeană este „într-un impas”, spre deosebire de China, un maestru în arta vehiculelor electrice accesibile.

În acest context, Salonul Auto de la Munchen beneficiază de o puternică prezenţă chineză: aproximativ 100 de expozanţi din aproximativ 700, o creştere de 40% faţă de 2023. Gigantul auto chinez BYD a prezentat luni modelul său compact Dolphin Surf, care din luna mai poate fi achiziţionat pentru aproximativ 20.000 de euro şi care va fi produs, de la sfârşitul acestui an, şi la viitoarea sa fabrică din Ungaria, ocolind astfel taxele vamale europene.

Cel mai mare producător german de automobile, Volkswagen, va răspunde în 2026 cu trei mărci principale: VW, Cupra şi Skoda, care vor lansa vehicule entry-level pentru aproximativ 25.000 de euro. Obiectivul este acela de a cuceri aproximativ 20% din segmentul maşinilor electrice mici din Europa, adică câteva sute de mii de vehicule pe an.

O absenţă notabilă de la Munchen este constructorul american Tesla, prezent acum doi ani, ale cărui vânzări europene, îngreunate de sprijinul politic pentru formaţiunile de extremă dreapta al lui Elon Musk, au scăzut cu 43% în prima jumătate a anului. Acest lucru ar trebui să ofere mărcilor chineze mai multă vizibilitate.