Toată lumea vorbește despre Temu și despre ascensiunea sa fulminantă în eCommerce, dar cum rămâne cu AliExpress? Platforma internațională a gigantului chinez Alibaba din domeniul comerțului electronic a urcat în tăcere pe primele locuri ale pieței online din Europa, în timp ce toți ceilalți erau preocupați de Temu, scrie ECDB, companie specializată în analiza datelor de eCommerce, fondată de doi foști angajați ai Statista.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

AliExpress există de mult mai mult timp decât Temu. Piața a fost lansată în 2010, în timp ce Temu a debutat în 2022. Cu toate acestea, ascensiunea uneia nu poate fi complet inexplicabilă prin succesul alteia. Succesul AliExpress pe piața europeană este incontestabil și probabil influențat de descoperirea altora.

Cum a apărut succesul brusc al AliExpress

AliExpress a rămas în umbră timp de aproximativ un deceniu înainte ca veniturile sale să crească brusc în 2023. O schimbare generală în favoarea furnizorilor low-cost de bunuri expediate în mod obișnuit din China a permis probabil AliExpress să profite de succesul unor platforme similare.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În timp ce comercianții cu amănuntul precum Shein și Temu au sporit gradul de conștientizare și încrederea în validitatea experienței de cumpărare, AliExpress a fost în mare parte absent din discuție. Relevanța AliExpress a fluctuat în timpul pandemiei, luând amploare abia recent, în 2023.

Prevalența sa în Europa este deosebit de notabilă – au mai rămas doar câteva piețe în care piața nu a ajuns în top 10 până în 2024.

AliExpress intră în top pe majoritatea piețelor europene

AliExpress a intrat în top trei piețe într-un număr uimitor de piețe europene. Printre acestea se numără Franța (unde AliExpress ocupă locul al doilea), Spania (locul 2), Portugalia (locul 2), Țările de Jos (locul 3), Norvegia (locul 3), Grecia (locul 2), Ungaria (locul 2), Polonia (locul 3), România (locul 2) și Slovacia (locul 3).

De fapt, AliExpress nu se situează niciodată mai jos de locul 7 pe nicio piață în care se află în top 10. Maturitatea pieței nu este o problemă; AliExpress se clasează la fel de sus pe piețe mari precum Franța și pe piețe în creștere precum Grecia sau România.

Doar în Germania, Regatul Unit, Irlanda, Elveția și Suedia AliExpress se situează puțin mai jos, pe locurile 6 sau 7. Prin urmare, aceste piețe se aliniază cu piața principală a Statelor Unite, unde AliExpress a intrat în clasament puțin mai jos.

Excepțiile de la această creștere generalizată sunt Austria, Finlanda și Danemarca, unde AliExpress nu face parte din clasamentul piețelor.