Compania daneză A. P. Moller Maersk A/S a informat miercuri că perturbările care afectează transporturile sale de containere prin Marea Roşie s-au extins dincolo de rutele comerciale, către întreaga sa reţea globală, transmite aagenția Reuters, citată de Agerpres.
Din decembrie, companiile de transport maritim şi-au redirecţionat navele în zona unde se află Capul Bunei Speranţe, în Africa, pentru a evita atacurile în Marea Roşie şi în Golful Aden, zone maritime-cheie pentru comerţul mondial. Timpul de călătorie creşte, ceea ce majorează tarifele de transport maritim.
Maersk, care este văzută ca un barometru al comerţului mondial, a avertizat la 1 iulie că următoarele luni vor fi dificile, deoarece va continua perturbarea transportului în Marea Roşie.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Efectul în cascadă de pe urma acestor perturbări se extinde dincolo de rutele de bază afectate, provocând congestionarea rutelor alternative şi a hub-urilor de transbordare, esenţiale pentru comerţul cu Orientul Îndepărtat, vestul şi centrul Asiei şi Europa”, se arată într-un comunicat al Maersk, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, cu o cotă de piaţă de aproximativ 17%.
“Porturile din zona Asiei, inclusiv Singapore, Australia şi Shanghai, se confruntă cu întârzieri în urma perturbării programelor şi a redirecţionării navelor, pe fondul evoluţiilor de la Marea Roşie”, apreciază compania daneză.
Cererea pentru transportul maritim de mărfuri rămâne robustă pe plan global, iar Maersk ia măsuri pentru a limita efectele problemelor de la Marea Roşie asupra clienţilor prin asigurarea de containere suplimentare.
“Ne pregătim de continuarea perturbărilor ajustând reţeaua noastră şi strategiile de aprovizionare”, a explicat compania daneză.