Compania daneză A. P. Moller Maersk A/S a informat miercuri că perturbările care afectează transporturile sale de containere prin Marea Roşie s-au extins dincolo de rutele comerciale, către întreaga sa reţea globală, transmite aagenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Din decembrie, companiile de transport maritim şi-au redirecţionat navele în zona unde se află Capul Bunei Speranţe, în Africa, pentru a evita atacurile în Marea Roşie şi în Golful Aden, zone maritime-cheie pentru comerţul mondial. Timpul de călătorie creşte, ceea ce majorează tarifele de transport maritim.

Maersk, care este văzută ca un barometru al comerţului mondial, a avertizat la 1 iulie că următoarele luni vor fi dificile, deoarece va continua perturbarea transportului în Marea Roşie.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

“Efectul în cascadă de pe urma acestor perturbări se extinde dincolo de rutele de bază afectate, provocând congestionarea rutelor alternative şi a hub-urilor de transbordare, esenţiale pentru comerţul cu Orientul Îndepărtat, vestul şi centrul Asiei şi Europa”, se arată într-un comunicat al Maersk, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, cu o cotă de piaţă de aproximativ 17%.

“Porturile din zona Asiei, inclusiv Singapore, Australia şi Shanghai, se confruntă cu întârzieri în urma perturbării programelor şi a redirecţionării navelor, pe fondul evoluţiilor de la Marea Roşie”, apreciază compania daneză.

Cererea pentru transportul maritim de mărfuri rămâne robustă pe plan global, iar Maersk ia măsuri pentru a limita efectele problemelor de la Marea Roşie asupra clienţilor prin asigurarea de containere suplimentare.

“Ne pregătim de continuarea perturbărilor ajustând reţeaua noastră şi strategiile de aprovizionare”, a explicat compania daneză.