Gigantul turc de comerț electronic Trendyol, la care gigantul chinez Alibaba Group Holding deține o participație majoritară, a raportat peste 1,3 milioane de cumpărători în România, piață pe care grupul a intrat în urmă cu un an. România a devenit astfel cea mai importantă piață a Trendyol din Europa Centrală și de Est și reprezintă 70% din baza de clienți a companiei în regiune, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
![](https://cdn.economedia.ro/wp-content/uploads/2025/02/Irem-Yilandil-Head-of-International-Expansion-Trendyol-Group-e1739182447526-281x300.webp)
Bucureștiul s-a clasat în top 3 orașe internaționale după numărul de comenzi în ultimul trimestru din 2024 în rețeaua multi-regională a companiei care cuprinde 15 țări. În doar un an de activitate în România, clienții români au comandat peste 13 milioane de produse pe platformă.
„Rezultatele obținute în primul nostru an de activitate în România ne-au confirmat încă o dată că am ales să ne extindem pe o piață cu un apetit pentru oferta noastră. După inaugurarea depozitului din Ștefănești, următorii noștri pași includ extinderea echipei, deschiderea unui birou local Trendyol și investiții în tehnologie de ultimă generație”, a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
Majoritatea comenzilor înregistrate de marketplace în România anul trecut au provenit din marile centre urbane, arată datele Trendyol. Bucureștul s-a clasat în fruntea clasamentului, urmat de Cluj-Napoca și de Constanța.
De asemenea, în ultimul trimestru din anul 2024, București a fost printre primele 3 orașe internaționale, ca număr de comenzi (în afara Turciei), după Baku și Riyadh. Anul trecut, majoritatea clienților români au fost femei, iar articolele de modă, precum rochiile, puloverele și bluzele, s-au numărat printre cele mai vândute produse.
Potrivit datelor, luna noiembrie a fost cea mai performantă lună pentru Trendyol. În timpul celor două campanii de Black Friday desfășurate în Europa Centrală și de Est, România a fost liderul vânzărilor regionale, cu aproximativ 3 milioane de produse vândute în doar două săptămâni.
Brandurile locale vânute pe Trendyol
Trendyol a început primele inițiative de integrare a vânzătorilor locali pe platformă la sfârșitul anului 2024 și a reușit într-un timp scurt să atragă peste 20 de branduri, printre care se numără Mini Prix, Gerovital, Mayie, Drool și Bebeluc.
Pentru anul 2025, Trendyol are în plan să integreze peste 200 de comercianți locali noi pe platformă și să își extindă gama de produse și categorii.
În ceea ce privește numărul total de comercianți, în anul 2024, pe platforma Trendyol din România au fost activi 6.600 de vânzători și a oferit peste 4 milioane de produse. Printre cele mai vândute branduri s-au numărat nume populare precum US Polo Assn, Happiness İstanbul, Nike, Madmext, Tommy Hilfiger, Adidas sau Puma.