Gigantul turc de comerț electronic Trendyol, la care gigantul chinez Alibaba Group Holding a cumpărat o participație în 2018, a vândut 3 milioane de produse către 500.000 de clienți în România, în opt luni de la intrarea pe piață, au anunțat oficialii companiei, marți, în prima conferință de presă organizată în țara noastră. Până la finalul anului, compania speră să ajungă la un milion de clienți în țara noastră. Retailerul spune de asemenea, că va avea un birou în București și va construi un depozit în Capitală, care va deservi toată Europa de Sud-Est. Planurile companiei turce sunt să devină lider pe zona de e-commerce. În plus, reprezentații spun că vizează să angajeze IT-iști români, compania fiind una de tehnologie.
Çağlayan Çetin, Președintele Trendyol Group, a declarat că compania a decis acum 2 ani să se extindă internațional, iar în Europa Centrală și de Est s-a lansat la începutul acestui an, în șapte țări, inclusiv în România.
„Am văzut foarte repede potențialul României și cererea și recunoașterea de către clientul român pentru Trendyol. Suntem un investitor strategic pe termen lung. Suntem un investitor financiar și vrem să investim timp de decenii în această țară. Suntem interesați să investim în această țară pe termen lung”, a declarat Çağlayan Çetin.
Trendyol va deschide un birou în România și va avea sediu în București, a declarat Çağlayan Çetin. El a precizat că compania va investi și într-un depozit în București, care va angaja inițial 250 de persoane. „Acest depozit nu va fi doar pentru România, ci operațiunile logistice vor servi toată regiunea Europei de Sud-Est. România va fi foarte importantă. Vom avea o aplicație locală, un birou local, un depozit local, angajați locali. Vom fi o companie locală aici, cu capabilități transfrontaliere. Și de aceea România este, așa cum am spus, o investiție cheie pentru noi”, a spus Çetin. Obiectivul este ca depozitul să fie operațional până la sfârșitul anului. În nordul Europei, compania are deja un centru logistic în Polonia, care deservește și piața germană.
Întrebați dacă vor să devină lideri pe piața locală, aceștia au spus „categoric”, precizând că doresc să facă asta nu neapărat pe piața de fashion, ci în comerțul electronic.
Çağlayan Çetin nu a precizat valoarea investiției în România. Întrebat dacă depășește 10 milioane de euro, acesta a spus „chiar mult, foarte mult peste 10 milioane de euro”. „O să fim una dintre cele mai mari investiții străine directe în România”, a menționat el.
İrem Çağrı Yılandil, șefa operațiunilor Trendyol din Golf, a declarat că Trendyol s-a lansat deja de 8 luni în România, iar în această perioadă a ajuns deja la 500.000 de clienți și aproximativ 3 milioane de produse vândute în România. Scopul companiei este să ajungă la un milion de clienți în România până la finalul anului.
„În acest moment avem aproape 2 milioane de produse doar de fashion disponibile pentru consumatorul român. Asta ne face deja cel mai mare jucător online de fashion din România în primele opt luni. Vorbesc doar despre modă. Iar acest lucru nu include pe deplin, toate mărcile internaționale din brandul nostru. Acest număr se va tripla cu ușurință, se va cvadrupla, între 6 și 8 milioane de produse. Și, evident, ne vom extinde și vom deschide toate celelalte categorii de pe piață cât mai repede posibil. Vom aduce și branduri noi pe piață”, a declarat Çağlayan Çetin.
Reprezentantul Trendyol Çağlayan Çetin spune că găsește atractiv la România faptul că penetrarea digitală este încă relativ foarte scăzută în această țară. „60-80% din clienții români care sunt activi digital, comandă din străinătate, pentru că nu găsesc aceste produse aici. Deci avem un avantaj pentru că Turcia este foarte aproape de România, suntem o țară producătoare foarte mare, iar produsele care se produc în Turcia sunt de o calitate mult mai bună, credem noi, decât în alte țări mari transfrontaliere. Deci putem satisface cererea de produse care nu sunt din România la un preț mai bun din capacitățile noastre transfrontaliere din Turcia. Asta este strategia noastră”, afirmă el.
Compania vrea să includă retaileri locali în platformă, întâi pentru a-și vinde produsele către clienții români și, ulterior, să își vândă produsele în Turcia, Orientul Mjlociu sau China, piețe unde grupul este prezent. „Așadar, credem că există încă un potențial uriaș, în special în ceea ce privește vânzătorii și comercianții cu amănuntul locali, pentru a-i ajuta cu digitalizarea, pentru a-i ajuta să își vândă și ei produsele digital”, a declarat Çağlayan Çetin.
Onboardingul sellerilor abia a început în România. Până în ultimul trimestru al acestui an, compania va începe cu conturile cheie, respectiv marii comercianți cu amănuntul care au capacitatea și tehnologia pentru a-și integra sistemul cu platforma Trendyol. Ulterior, în următorul an, compania va face onboarding pentru companiile mici și mijlocii.
Çağlayan Çetin a mai declarat că Trendyol este interesată și entuziasmată și de capacitățile tehnologice și software ale României. „Echipa noastră de tehnologie este pe deplin conștientă de acest lucru. În Turcia, avem mai mult de 2.000 de ingineri software care lucrează pentru noi. Știm că și aici există un bazin uriaș de talente pe care îl putem exploata în timp. Veți vedea anunțuri Trendyol în care vom căuta să angajăm ingineri software români foarte rapid”, a mai spus el.