Podul de la Brăila: Constructorii se pregătesc să ridice primul segment de tablier metalic

Pod Braila Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură / Radu Arama

Constructorii podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit „Golden Gate” de România, se pregătesc să ridice primul segment de tablier metalic din cele 86 care vor forma structura suprafeței de rulare, anunță Asociația Pro Infrastructura.

Toate tablierele metalice necesare podului ce va traversa Dunărea au fost executate „peste drum” la șantierul naval VARD Brăila.

„Antreprenorii au o țintă ambițioasă de a ridica și suda două segmente în fiecare zi dar, chiar dacă nu o vor atinge, toată operațiunea poate fi gata în două-trei luni. Din acel moment podul intră în linie dreaptă. Cerem celor de la WeBuild și oficialilor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să facă toate demersurile necesare deschiderii circulației pe pod, pe varianta de sud (Măcin), până cel târziu în decembrie 2022”, scriu, pe Facebook, reprezentanții ONG-ului dedicat proiectelor de infrastructură.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În prezent, la Podul de la Brăila are loc relocarea utilităților pe zona drumurilor de legătură ale podului. Sucursala Brăila de Distribuţie Energie Electrică a anunțat recent că a fost semnat contractul de execuţie în vederea relocării reţelelor electrice, pentru a permite realizarea drumurilor de acces către podul suspendat peste Dunăre. Lucrările de relocare sunt programate să dureze patru luni din momentul punerii la dispoziţie a amplasamentului.

Podul de la Brăila ar putea fi deschis la sfârşitul anului acesta, însă fără ca toate drumurile de legătură să fie terminate. La începutul anului trecut, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă atenţiona asupra riscului ca podul să rămână „muzeu” pentru că nu erau finalizate exproprierile şi nici nu sunt terminate relocările de utilităţi.

Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar constructorul a intrat în teren la sfârşitul anului 2018.

Antreprenor general este asocierea italo-niponă Astaldi – IHI Infrastructure, care a câştigat contractul de aproape o jumătate de miliard de euro. Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: