Google a trecut procesarea oricărui tip de conţinut disponibil în mod public online ca o posibilitate pe care o are în vedere pentru a-şi antrena sistemele de inteligenţă artificială, conform celei mai noi versiuni a propriilor reguli, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Google şi-a actualizat politica de confidenţialitate şi a adăugat o clauză prin care spune că îşi rezervă dreptul de a analiza tot conţinutul disponibil online în mod public.

Noua clauză are în vedere folosirea cantităţii enorme de conţinut disponibil pe internet pentru antrenarea limbajelor lingvistice care stau la baza sistemelor de AI.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Schimbarea făcută de Google în cadrul propriului regulament a stârnit imediat critici. Mulţi susţin că Google se comportă ca şi cum ar fi proprietarul întregului internet.

În realitate, Google este doar una dintre companiile care au adoptat aceste practici în ultimii ani pentru a-şi îmbunătăţi AI-ul. Microsoft, OpenAI şi alţii fac deja acest lucru fără să vorbească prea mult despre acest subiect.

„Lăcomia” cu care AI-ul procesează tot ce găseşte online este şi motivul pentru care reţele sociale precum Twitter şi Reddit au decis să limiteze accesul, sperând să obţină bani pentru asta de la companiile care dezvoltă sisteme de AI.

Rămâne de văzut dacă şi legiuitorii europeni şi din alte regiuni vor fi de acord cu modul în care AI-ul este antrenat şi de implicaţiile asupra intimităţii online.