Grecia a urcat o poziţie în topul preferinţei turiştilor europeni şi acum se află pe locul patru, în condiţiile în care 75% dintre cetăţenii de pe continent şi-au exprimat dorinţa de a vizita statul elen în următoarele luni, o creştere de şase puncte procentuale faţă de anul trecut, informează publicaţia Kathimerini, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În plus, Grecia este în top şi în privinţa creşterii cheltuielilor turiştilor europeni în primul semestru din 2024, conform celui mai recent studiu al European Travel Commission (ETC).

Cheltuielile de călătorie au crescut cu 25% în Grecia şi Spania, cu 20% în Italia şi cu 16% în Franţa, toate destinaţiile mediteraneene fiind în fruntea listei vizitatorilor europeni. Studiul arată o creştere semnificativă a interesului pentru călătorii în rândul europenilor, în perioada iunie-noiembrie 2024, pe fondul cererii solide din partea turiştilor spanioli, italieni şi britanici. În toate cele trei ţări, opt din zece respondenţi au indicat că intenţionează să călătorească în perioada iunie-noiembrie 2024.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

De asemenea, 36% dintre europeni vor să facă cel puţin o călătorie în următoarele luni, o creştere de 6% faţă de anul trecut. Alţi 33% vor să facă o a doua călătorie, iar 24% trei sau mai multe călătorii.

Cererea pentru destinaţiile mediteraneene este la un nivel ridicat, cei mai mulţi turişti europeni (45%) preferând zonele însorite pentru viitoarea lor vacanţă. Interesul pentru sudul Europei este la un nivel stabil comparativ cu 2023, dar a scăzut cu 10% faţă de 2022, nu şi în Grecia. Creşte în continuare cererea pentru destinaţiile din vestul şi nordul Europei, cu 18% şi, respectiv 13%.

Spania şi Italia sunt principalele alegeri ale turiştilor europeni, fiecare fiind preferată de 8% dintre respondenţi. Ele sunt urmate de Franţa (7%) şi Grecia (6%).

Vizitatorii sunt interesaţi în următoarele şase luni de “soare şi mare” (19%), “cultură şi patrimoniu” (17%), “natură şi excursii” (14%) şi “city breaks” (13%).