Media banilor cheltuiți în Grecia per călătorie de către turiștii originari din Germania și România a crescut, iar numărul vizitatorilor din Turcia a făcut un salt în 2023, potrivit prelucrării datelor privind tranzacțiile cu carduri de credit realizată de compania de plăți electronice Visa, scrie Kathimerini.
Conform analizei datelor, cei mai mulți vizitatori în 2023 au venit în Grecia din Regatul Unit, reprezentând 13% din total, în timp ce țara de origine cu cea mai semnificativă creștere a fost Turcia, care a înregistrat un salt de 163%. Statele Unite au urmat pe locul al doilea, înregistrând o creștere de 23% într-un an. Comparativ cu 2019, vizitatorii din SUA au crescut cu 56%.
Folosind 2019 ca punct de referință, Visa a constatat că, deși Marea Britanie este în mod constant una dintre piețele de top din care Grecia atrage călători, numărul sosirilor din țări cu mai puțini vizitatori, cum ar fi Țările de Jos, Belgia, România și Irlanda, a crescut semnificativ.
Pentru unele țări, cum ar fi Elveția, creșterea cheltuielilor este proporțională cu cea a numărului de vizitatori, dar în alte cazuri, cum ar fi turiștii din România și Germania, cheltuielile sunt mai mari decât creșterea numărului acestora, ceea ce arată că cheltuielile medii pe vizitator au crescut.
Vizitatorii care stau mai mult, adică cei care au efectuat tranzacții cu carduri străine în Grecia mai mult de 30 de zile, au realizat 15% din cheltuielile totale în țară. Dintre aceștia, 17% au provenit din SUA, urmați de Cipru cu 14% și Regatul Unit cu 12%. Mesele și viața de noapte au fost categoriile cu cele mai mari cheltuieli în Grecia în 2023. Restaurantele, barurile și cluburile de noapte au adunat 22%, hotelurile și cazarea 19%, iar supermarketurile 7%.
Dintre insule, Santorini se află în fruntea listei de cheltuieli cu cardul, cu 57%, urmată de Rhodes și Chania. Atena a reprezentat o cincime din cheltuielile totale din țară. În general, toate destinațiile grecești au înregistrat o creștere a cheltuielilor, cu excepția Mykonos.