Linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați a fost redeschisă în această dimineață, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Așa că trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră.
Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început îm 6 iunie și au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat.
“Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră. Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galați pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, susține Grindeanu.
Pentru repunerea în funcțiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări:
-înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 m
-înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată
-înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere
-completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă
-executarea burajelor tehnologice.
Reprezentanții CFR precizează, la rândul lor, că redeschiderea acestei linii feroviare cu ecartament larg, în lungime totală de 3,58 km, va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creșterea traficului pe teritoriul României, dar și a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galați, pe la granița cu Republica Moldova (CFM).
Se reia astfel, după 22 de ani, transportul de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM).
“Continuăm lucrările de reparații la linia CF Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km) – ecartament normal, începute pe 4 iulie 2022”, anunță CFR.