Grupul Alro a înregistrat în primul trimestru o cifră de afaceri de 822 milioane lei, în scădere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, mai ales pe fondul cererii mai scăzute de aluminiu de pe pieţele internaţionale, conform unui comunicat remis, vineri, Bursei de Valori Bucureşti.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În primul trimestru din 2022, Grupul Alro a raportat o cifră de afaceri de 1,1 miliarde lei.

Totodată, Grupul Alro a înregistrat o pierdere netă de 52 milioane lei în primul trimestru, faţă de pierderea netă de 18 milioane lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a “cererii mai scăzute de aluminiu pe pieţele internaţionale, împreună cu costurile ridicate pentru materiile prime, inclusiv energia”.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Cu toate acestea, estimările Alro privind redresarea pieţei pentru anumite sectoare s-au dovedit corecte, iar producţia şi vânzările au început să crească în comparaţie cu trimestrul al patrulea din 2022.

“Primele trei luni ale anului 2023 ne-au găsit într-un nou model de afaceri faţă de primul trimestru din 2022, deoarece anul trecut am fost nevoiţi să luăm măsuri dificile, dar necesare pentru a ne menţine activitatea şi să închidem temporar trei din cele cinci hale de electroliză. Dar aceste măsuri rapide pe care le-am luat pentru a reduce costurile, susţinute şi de rezultatele bune ale strategiei noastre de dezvoltare pe termen lung, ne-au ajutat din nou să limităm pierderile şi să ne îndeplinim toate obligaţiile de afaceri şi sociale”, a declarat Marian Năstase, Preşedintele Consiliului de Administraţie Alro.

Potrivit acestuia, compania îşi va continua investiţiile în tehnologii eficiente din punct de vedere al costurilor pentru a-și susţine în continuare poziţia pe piaţă, pe termen lung.

“După o îndelungă perioadă în care cererea de bare a fost slabă, semne de îmbunătăţire a cererii au fost înregistrate în primul trimestru, ceea ce a dus la o majorare cu 22%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022. Vânzările de sârmă au fost peste bugetul Grupului, iar producţia de benzi a rămas la acelaşi nivel ca în primul trimestru din 2022. Strategia de a investi în tehnologie de ultima generaţie care reduce consumurile şi creşte eficienţa energetică a fost recunoscută şi la nivel oficial”, se mai precizează în comunicat.