Uriaşul grup auto Stellantis a confirmat joi că nu intenţionează să închidă fabrici sau să efectueze concedieri colective în Italia, potrivit declaraţiilor unui director din cadrul companiei, citat de Reuters, după cum transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Anunţul a fost făcut în cadrul unei întâlniri organizate de guvernul italian, condusă de ministrul Industriei, Adolfo Urso, care a reunit reprezentanţi ai industriei şi ai sindicatelor pentru a discuta problemele legate de industria auto italiană.

Sectorul auto italian se confruntă cu provocări semnificative, precum scăderea producţiei şi uzine neutilizate, pe fondul unei cereri reduse pentru vehiculele electrice şi a competiţiei tot mai acerbe din partea producătorilor chinezi.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Stellantis este singurul mare producător auto din Italia, însă producţia sa locală este în declin.

Conform estimărilor sindicatului FIM-CISL, producţia anuală de vehicule din Italia ar putea scădea sub 500.000 de unităţi în acest an, cel mai redus nivel din 1958.

Ministrul Urso a anunţat, de asemenea, că guvernul italian va atenua planurile de reducere a fondurilor destinate sprijinului industriei auto, urmând să restabilească circa 200 de milioane de euro în 2025, după critici extinse din partea sindicatelor şi a organizaţiilor de afaceri.

Cu toate acestea, Gianluca Ficco, reprezentantul sindicatului UILM, a subliniat că autorităţile nu au respectat propunerile discutate anterior pentru revigorarea industriei auto, menţionând că ministerul a lăsat situaţia să se agraveze.

Această întâlnire vine într-un moment critic pentru Stellantis, care se confruntă şi cu probleme legate de stocurile mari în SUA, determinând compania să reducă previziunile de profit şi flux de numerar pentru acest an.