Grupul auto Stellantis promite să evite închiderile de fabrici şi concedierile colective în Italia, cu toate că sectorul se confruntă cu scăderi

stellantis Sursa foto: Stellantis

Uriaşul grup auto Stellantis a confirmat joi că nu intenţionează să închidă fabrici sau să efectueze concedieri colective în Italia, potrivit declaraţiilor unui director din cadrul companiei, citat de Reuters, după cum transmite News.ro.

Anunţul a fost făcut în cadrul unei întâlniri organizate de guvernul italian, condusă de ministrul Industriei, Adolfo Urso, care a reunit reprezentanţi ai industriei şi ai sindicatelor pentru a discuta problemele legate de industria auto italiană.

Sectorul auto italian se confruntă cu provocări semnificative, precum scăderea producţiei şi uzine neutilizate, pe fondul unei cereri reduse pentru vehiculele electrice şi a competiţiei tot mai acerbe din partea producătorilor chinezi.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Stellantis este singurul mare producător auto din Italia, însă producţia sa locală este în declin.

Conform estimărilor sindicatului FIM-CISL, producţia anuală de vehicule din Italia ar putea scădea sub 500.000 de unităţi în acest an, cel mai redus nivel din 1958.

Ministrul Urso a anunţat, de asemenea, că guvernul italian va atenua planurile de reducere a fondurilor destinate sprijinului industriei auto, urmând să restabilească circa 200 de milioane de euro în 2025, după critici extinse din partea sindicatelor şi a organizaţiilor de afaceri.

Cu toate acestea, Gianluca Ficco, reprezentantul sindicatului UILM, a subliniat că autorităţile nu au respectat propunerile discutate anterior pentru revigorarea industriei auto, menţionând că ministerul a lăsat situaţia să se agraveze.

Această întâlnire vine într-un moment critic pentru Stellantis, care se confruntă şi cu probleme legate de stocurile mari în SUA, determinând compania să reducă previziunile de profit şi flux de numerar pentru acest an.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: