Grupul Bosch a înregistrat vânzări de 88,2 miliarde euro în 2022

bosch logo Foto: Bosch

Furnizorul de tehnologie și servicii Bosch a înregistrat vânzări de 88,2 miliarde de euro în 2022, față de cea de 78,7 miliarde de euro din anul precedent, ceea ce înseamnă o creștere de 12%, potrivit unui comunicat de presă.

Cu o valoare de 3,8 miliarde de euro, EBIT (câștiguri înainte de dobânzi și taxe) din operațiuni este, de asemenea, mai mare decât cifra din anul precedent, de 3,2 miliarde de euro. Marja EBIT din operațiuni a crescut de la 4,0 la 4,3 procente.

Compania transmite că, în următorii ani, având în vedere ratele normale ale inflației, obiectivul este ca vânzările anuale să crească, în medie, cu 6 – 8% și ca marja să ajungă la cel puțin 7%.

În total, compania spune că a cheltuit peste 12 miliarde de euro anul trecut pentru a-și asigura viitorul. Cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au crescut la 7,2 miliarde de euro (de la 6,1 miliarde de euro în 2021), sau 8,2 procente din vânzări (7,8 procente în 2021).

Potrivit comunicatului de presă, cheltuielile de capital au crescut, de asemenea, cu un miliard de euro, la 4,9 miliarde de euro.

Grupul Bosch transmite că a reușit să-și sporească vânzările cu 3,5 procente în primul trimestru din 2023. Regiunea America de Nord s-a dezvoltat deosebit de favorabil, cu o creștere de două cifre, de 18% procente. Și în Europa, compania a crescut cu 7,7%.

„Primele luni ale noului exercițiu financiar au arătat că 2023 va fi, de asemenea, un an provocator”, a declarat Dr. Markus Forschner, directorul financiar Bosch.

El a explicat că se așteaptă ca prețurile de pe piețele de materii prime și energie, precum și inflația, să rămână ridicate. Pentru 2023, Bosch preconizează că producția economică globală va crește cu doar 1,7% și, astfel, își va reduce ritmul considerabil față de anul precedent.

Bosch transmite că vizează o creștere a vânzărilor cuprinsă între 6 și 9% în 2023. Obiectivul companiei cu privire la marja EBIT din operațiuni este de aproximativ 5%.

„Grupul Bosch a reușit să înregistreze o creștere semnificativă a vânzărilor în 2022 în toate regiunile, dar mai ales în America. Vânzările în America de Nord au crescut cu 25,7 procente, până la 14,4 miliarde de euro. Ajustată pentru efectele cursului de schimb, cifra este de 12,3 procente. În America de Sud, vânzările au ajuns la 1,8 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 26,0 procente sau 16,7 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Veniturile din vânzări în Europa au crescut cu 7,3 procente față de anul precedent, totalizând 44,3 miliarde de euro. Ajustată pentru efectele cursului de schimb, creșterea a fost de 9,8 procente. În Asia Pacific (inclusiv în alte regiuni), cifra vânzărilor a crescut cu 12,8 procente, până la 27,7 miliarde de euro. Ajustată pentru efectele cursului de schimb, creșterea a fost de 7,1 procente”, a spus directorul financiare.

La 31 decembrie 2022, Grupul Bosch avea 421.338 de angajați la nivel mondial – cu 18.724 mai mulți decât anul precedent. Numărul de angajați a crescut în toate regiunile, cea mai mare parte a creșterii fiind în America și Asia Pacific. Numărul de angajați din cercetare și dezvoltare a crescut cu 9.422, ajungând la 85.543 de angajați. Din acest număr, aproximativ 44.000 de persoane lucrează în dezvoltarea de software. 

Foto: Bosch

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *