Grupul Pepco avertizează că “dificultăţile pe termen scurt privind vânzările” vor continua în 2024, dar marja de profit a companiei se îmbunătățește

Pepco Sursa foto: Hello Shopping Park

Pepco Group, care deţine mărcile Pepco, Poundland şi Dealz, a avertizat joi că “dificultăţile pe termen scurt privind vânzările” cu care se confruntă retailerii vor continua în 2024, deşi marja sa de profit se îmbunătăţeşte, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Compania listată la Bursa de la Varşovia, care a lansat două avertizări de profit în octombrie, a raportat o creştere de 3,1% a câştigurilor în anul fiscal care s-a încheiat la 30 septembrie 2023, în linie cu cele mai recente estimări.

Totuşi, rezultatele în noul an financiar sunt mixte, veniturile la magazine deschise de peste un an înregistrând un declin de 3,1% în perioada 1 octombrie – 26 noiembrie.

Marţi, acţiunile Pepco au scăzut cu 6%, anul acesta înregistrând un declin 42%.

Contextul macro şi de consum este în mod special dificil în CEE (Europa Centrală şi de Est), clienţii fiind prudenţi cu cheltuielile iar vânzările au fost mai scăzute decât s-a anticipat. În Marea Britanie, veniturile Poundland la magazine deschise de peste un an au crescut în ritm anual, reflectând performanţa solidă pe segmentul bunurilor de consum ambalate şi evoluţiile mai slabe la vânzările de îmbrăcăminte.

Preşedintele executiv Andy Bond a declarat că este “încurajat în mod prudent” de datele recente care arată atenuarea unor presiuni asupra bugetelor gospodăriilor, în special în CEE. “Continuăm de asemenea să ne aşteptăm la o redresare a marjei brute de profit în acest an fiscal, şi vedem deja semne încurajatoare – atenuarea costurilor cu transportul şi materiile prime”, a adăugat Bond.

Profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) s-a situat la 753 milioane de euro în anul fiscal care s-a încheiat la 30 septembrie 2023, în timp ce veniturile au urcat cu 17,7% la rate constante de schimb, ajungând la 5,65 miliarde de euro. Pepco a deschis 668 de noi magazine, ajungând la un total de 4.629 la 30 septembrie 2023. Pentru acest an fiscal obiectivul îl reprezintă inaugurarea a 400 de noi magazine.

În cinci ani, Pepco se aşteaptă să ajungă la EBITDA de un miliard de euro.

Sursa foto: Hello Shopping Park

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *