Grupul polonez Żabka, prezent în România cu brandul Froo, a anunțat că la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului 2025, numărul de magazine din Polonia și România a ajuns la 12.099, reprezentând o creștere de aproape 11%față de anul precedent. Ca parte a expansiunii accelerate, Grupul plănuiește să deschidă peste 1.300 de noi unități în Polonia și România în 2025, se mai arată în comunicatul de presă privind rezultatele financiare pe primele 9 luni din 2025.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“În ciuda condițiilor meteorologice nefavorabile, vânzările like-for-like (LfL, pe magazine comparabile) au crescut cu 5,5% în primele nouă luni. În plus, creșterea vânzărilor a fost susținută de extinderea continuă a rețelei în Polonia și România, precum și de dezvoltarea segmentului DCO (Canale Digitale de Vânzare). În consecință, vânzările către clienții finali au crescut cu 14,1%, ajungând la 23,27 miliarde zloți (aproape 5,5 miliarde de euro), în timp ce veniturile consolidate au crescut la 20,23 miliarde de zloți.

EBITDA ajustat a crescut cu 16,5%, ajungând la 2,93 miliarde zloți (aproape 700 milioane euro) la sfârșitul lunii septembrie 2025, reflectând extinderea rețelei, performanța LfL și controlul disciplinat al costurilor.”

„Rezultatele noastre după primele trei trimestre din 2025 confirmă faptul că strategia stabilită la listarea inițială dă rezultate concrete și ne ajută să creștem valoarea Grupului Żabka cu determinare și consecvență. Expansiunea noastră câștigă un nou avânt – suntem pe drumul cel bun să ne depășim obiectivul revizuit de peste 1.300 de noi deschideri în acest an și să atingem aproximativ 16.000 de magazine în Polonia și România până la sfârșitul anului 2028.”, a spus Tomasz Suchański, CEO al Grupului Żabka.

Tomasz Blicharski, Director de Strategie și Dezvoltare la nivel de Grup, a adăugat: „Modelul nostru de afaceri eficient ne permite să ne consolidăm constant poziția pe piață și să ne creștem cota, care, conform Nielsen, a ajuns la 10,7% la sfârșitul lunii septembrie 2025. Menținem un ritm rapid de expansiune, profitând de disponibilitatea largă de locații de înaltă calitate și valorificând potențialul de a converti retailul tradițional într-un format de convenience modern. Modelul nostru de afaceri rezonează în piață, generând un interes puternic din partea potențialilor francizați. În România, rețeaua Froo se extinde rapid, devenind unul dintre cele mai rapide formate de convenience în creștere de pe piață.”

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Informații cheie privind performanța Grupului Żabka în primele 9 luni din 2025:

  • Veniturile pentru primele trei trimestre din 2025 au crescut cu 14,1%, ajungând la 20,23 miliarde PLN. Numai în trimestrul al treilea, veniturile s-au ridicat la 7,44 miliarde PLN, reprezentând o creștere de 13,1% față de anul precedent. Creșterea a fost alimentată de expansiunea organică (performanța LfL solidă și extinderea continuă a rețelei Żabka în Polonia), precum și de rezultatele puternice ale Noilor Motoare de Creștere (NGE) – operațiunile Grupului din România și canalele sale digitale (DCO).
  • Vânzările către clienții finali pentru primele nouă luni din 2025 au ajuns la aproximativ 23,27 miliarde PLN, în creștere cu 14,1% față de anul precedent.
  • În ciuda vremii nefavorabile, vânzările like-for-like (LfL) au crescut cu 5,5%, sprijinite de o ofertă îmbunătățită de produse.
  • EBITDA ajustată pentru cele nouă luni a crescut cu 16,5%, ajungând la 2,93 miliarde PLN. Marja EBITDA ajustată s-a îmbunătățit la 12,6% (față de 12,3% în anul precedent).
  • Grupul Żabka și-a sporit cota de piață, consolidându-și poziția de cea mai mare rețea de convenience din Europa. În primele nouă luni din 2025, Grupul a deschis 1.127 de magazine noi. Numărul total de unități în Polonia și România a ajuns la 12.099 la sfârșitul lunii septembrie.
  • Segmentul Noi Motoare de Creștere (NGE), inclusiv afacerile digitale și operațiunile din România, a generat vânzări către clienții finali de aproximativ 1,12 miliarde PLN, marcând o creștere de 42,5%față de anul precedent.
  • De la lansarea sa în mai 2024, rețeaua Froo (din România) s-a extins la 122 de unități, dintre care 67 au fost deschise în primele trei trimestre din 2025.
  • Profitul net ajustat pentru primele trei trimestre din 2025 a fost de 649 milioane PLN, o creștere de 54,6% față de anul precedent.