Grupul PPC, care în România a cumpărat Enel, a înregistrat un profit net de aproape 270 milioane euro în primele nouă luni ale anului 2023

Magazin PPC Sursa foto: PPC

Grupul PPC, care a finalizat în octombrie achiziţia operaţiunilor Enel din România, a înregistrat, în primele nouă luni ale anului, un profit net de 267,5 milioane de euro, comparativ cu pierderi nete de 169,8 milioane de euro în perioada similară a anului 2022, potrivit unui comunicat de presă, citat de News.ro. În ceea ce priveşte energia regenerabilă, grupul a atins capacitatea de 670MW în operare în Grecia şi în prezent are în construcţie proiecte suplimentare cu o capacitate totală de 1,3 GW.

PCC, cel mai mare producător şi furnizor de energie electrică din Grecia, a anunţat în octombrie că finalizează achiziţia operaţiunilor Enel din România, aceasta fiind prima extindere majoră pe piaţa externă. Ca urmare a finalizării achiziţiei operaţiunilor Enel din România, Grupul PPC ajunge la aproape 9 milioane de clienţi, iar capacitatea sa totală instalată de producţie de energie din surse regenerabile (energie hidroelectrică, eoliană, fotovoltaică etc.) creşte la aproximativ 4,4 GW.

„Grupul PPC, prezentă în cinci ţări din sud-estul Europei şi cu o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, a înregistrat, în primele nouă luni ale anului, o creştere a profitabilităţii operaţionale, pe fondul diminuării cheltuielilor de exploatare şi, în principal, a celor cu achiziţiile de energie, gaze naturale şi a costurilor privind emisiile de CO2. Astfel, EBITDA recurentă s-a ridicat la 936,8 milioane de euro, în creştere cu 292,6 milioane de euro (45,4%) faţă de perioada similară a anului trecut. În T3 2023, EBITDA pe bază recurentă s-a ridicat la 347,1 milioane de euro, comparativ cu 215 milioane de euro în T3 2022”, anunţă grupul.

Totodată, profitul înainte de impozitare s-a ridicat, în primele nouă luni ale anului, la 391,2 milioane de euro, comparativ cu pierderi înainte de impozitare de 151,1 milioane de euro în perioada similară a anului precedent. Rezultatul a fost influenţat de suma de 141,6 milioane de euro provenită din vânzarea fostelor zone de lignit către statul elen, venit care a fost înregistrat în rezultatele financiare din T2 2023.

În primele nouă luni ale anului, Grupul PPC a înregistrat un profit net de 267,5 milioane de euro, comparativ cu pierderi nete de 169,8 milioane de euro în perioada similară a anului 2022.

PPC a finalizat achiziţia tuturor participaţiilor deţinute de Enel S.p.A. şi filialele sale din România, ca urmare a îndeplinirii anumitor condiţii uzuale pentru acest tip de tranzacţii, prevăzute în contractul de vânzare semnat în data de 9 martie 2023. În conformitate cu acordul de mai sus, PPC a plătit aproximativ 1,24 miliarde de euro, echivalentul unei valori a companiilor de aproximativ 1,9 miliarde de euro (100% din acţiuni).

Reamintim că E-Distribuţie Muntenia, compania care gestionează reţelele de distribuţie a energiei electrice în Bucureşti şi în judeţele Ilfov şi Giurgiu, a fost redenumită Reţele Electrice Muntenia, odată cu achiziţia de către grecii de la PPC a operaţiunilor Enel din România.

Sursa foto: PPC

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *