Grupul PPE, cel mai mare din Parlamentul European, cere revizuirea deciziei Uniunii Europene de a interzice autovehiculele cu combustie internă începând cu anul 2035, în condițiile în care evoluțiile recente “arată clar că piața nu este pregătită de o astfel de decizie într-un timp atât de scurt”, afirmă eurodeputatul PNL Siegfried Mureșan, într-un comunicat remis G4Media.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit sursei citate, “atingerea obiectivelor climatice trebuie sprijinită nu doar prin producția de automobile electrice, ci și prin utilizarea de alte tehnologii neutre din punct de vedere al emisiilor, precum carburanții alternativi (e-fuels, biocombustibili, carburanți sintetici)”.

„Industria auto din țara noastră reprezintă 13% din Produsul Intern Brut și are peste 200.000 de angajați. Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa. Din păcate, industria auto din România și din Europa sunt puternic afectate de competiția neloială din afara UE, în special din China, și de scăderea cererii auto pe plan european, în special la mașinile electrice. Tocmai de aceea, susțin strategia pe care am adoptat-o în cadrul Grupului PPE din Parlamentul European prin care dorim să protejăm acest sector al economiei”, afirmă Mureșan.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Eurodeputatul PNL afirmă de asemenea că trebuie evitate penalitățile pentru sectorul auto: “Din cauză că vânzările de automobile electrice evoluează mai lent decât era așteptat, mulți producători auto riscă să fie penalizați pentru neîndeplinirea țintelor privind reducerea emisiilor. Or aceste ținte nu pot fi atinse în contextul actual al pieței autovehiculelor electrice. De aceea, Grupul PPE propune măsuri temporare, precum amânarea țintelor din 2025 până în 2027 sau ajustarea metodei de calcul a penalităților”.

“Industria auto este motorul economiei europene și al economiei românești. Noi, Grupul PPE, susținem tranziția spre o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor. Dar această trecere trebuie făcută întărind industria auto și protejând lucrătorii europeni, nu punând în pericol locurile de muncă ale oamenilor și competitivitatea noastră pe plan global”, mai afirmă Siegfried Mureșan.