Renault Group a ajuns un volum de 2,69 milioane de autovehicule vândute în 2021, în scădere cu 4,5% față de 2020, dintre care 1,42 de milioane de vehicule au fost vândute în Europa, unde scăderea a fost mai accentuată (-6,2%). De asemenea, în ciuda scăderii livrărilor Renault Group a a obținut venituri în creștere cu 6,3%, ajungând la 46,2 miliarde euro, în 2021. Profitul operațional al companiei a crescut la 1,7 miliarde euro, cu o marjă de 3,6%, care a fost și mai ridicată, 4,4% în a doua jumătate a anului.
Totodată, Renault intenționează să ramburseze ajutorul de stat pe care l-a primit în timpul pandemiei de coronavirus înainte de termen, după ce a revenit pe profit în 2021, după doi ani consecutivi de pierderi.
Marca Renault a livrat în total 1,69 milioane de autovehicule la nivel global, în scădere cu 5,3%, în timp ce marca Dacia a crescut la 537.095 unități vândute, cu 3,1% mai multe față de 2020. Lada, entitatea rusească a grupului, a crescut cu numai 0,3%, la un total de 385.208 unități vândute.
De altfel,grupul francez a anunțat că a atins cifrele stabilite anterior, dar a și depășit indicatori importanți, precum venituri, marja operațională, totul vine pe fondul scăderii vânzărilor. Pe segmentul auto, marja operațională a fost mai redusă, de 1,2% din veniturile segmentului, însă aceste venituri au fost mai mari față de 2020 cu 4,4%, respectiv cu 1,8 miliarde euro. Rezultatul net al grupului a fost de aproape un miliard de euro.
„Renault Group și-a depășit țintele financiare pentru 2021 în pofida impactului crizei de semiconductori și a creșterii prețurilor materiilor prime. Asta reflectă ritmul susținut al transformărilor profunde ale Grupului, început în cadrul Renaulution. Mulumită angajamentului continuu al echipei și prin capitalizarea Alianței, accelerăm dezvoltarea ambițiilor noastre strategice, pentru a poziționa Grupul ca pe un jucător competitiv, tehnologic și sustenabil”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
Renault Group a mai anunțat că și-a atins țintele de emisii în Europa, cu ajutorul modelelor E-TEch, electrice și hibride, care au reprezentat aproape o treime dintre vânzările companiei. Francezii și-au atins astfel țintele stabilite la lansarea planului strategic Renaulution, atât în privința marjei operaționale, care a crescut de la 2,8% la 3,6%, cu doi ani mai devreme.
În comparație cu 2019, anul care a precedat cele două crize, crezultatele financiare ale Renault sunt în continuare mai mici. Veniturile cu 16,8%, profitul operațional cu 1,4 miliarde, iar marja cu 1,2%.
Ce e important pentru Renault e revenirea pe profit, iar situația financiară și a lichidităților este mult îmbunătățită, cu o gamă nouă de produse și cu investiții în electrificare care vor ajuta compania să rămână în competiția pentru trecerea la propulsia exclusiv electrică.
Vânzările de versiuni de top au crescut simțitor, reprezentând chiar și 85% pentru unele modele, precum Arkana, sau Spring. În același timp, Renault spune că a scăzut diversitatea ofertei cu 38%, față de 2019, ceea ce se reflectă în special prin reducerea costurilor cu un număr mare de versiuni și modele.