Grupul ITG, format în jurul companiei IT Genetics – fondatorul și pilonul principal al grupului –, a încheiat anul 2024 cu venituri consolidate de 20 de milioane de euro și un profit net de 1,1 milioane de euro, marcând o creștere de 36% a cifrei de afaceri față de anul precedent, arată compania, într-un comunicat de presă.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
IT Genetics, compania principală a grupului, a înregistrat o cifră de afaceri de 19,3 milioane de euro, în urcare de la 14,2 milioane euro în 2023 și 11,9 milioane euro în 2022. Astfel, grupul cumulează o creștere de 63% față de 2022, și consolidându-și activitatea în toate cele cinci piețe în care este prezent: România, Ungaria, Bulgaria, Spania și Italia.
În 2024, Grupul ITG a investit în extinderea echipei de consultanți regionali și în apropierea față de clienți, adaptând serviciile la specificul local și oferind soluții personalizate pentru eficientizarea activităților din logistică, retail și industrie.
Servicii, software și branduri proprii – motoarele de creștere
Divizia de software a înregistrat o evoluție puternică, marcând o dublare a numărului de clienți pentru Planograma, sistemul WMS dezvoltat de companie pentru gestiunea depozitelor. Alte soluții software, precum modulele pentru inventarierea mijloacelor fixe sau etichetele electronice pentru retail, au generat interes crescut din partea companiilor care accelerează transformarea digitală.
Brandurile proprii ale Grupului ITG au contribuit semnificativ la creștere:
- Zinta, producătorul de etichete profesionale al grupului, și-a dublat cifra de afaceri
- Metter, gama de produse dedicate punctelor de vânzare, și-a extins portofoliul și a crescut în relevanță pentru partenerii din retail
Consolidare internațională: +50% creștere în piețele externe
Pe plan internațional, Grupul ITG a înregistrat o creștere medie de 50% în piețele externe, consolidând operațiunile din Ungaria, Bulgaria, Spania și Italia. Aceste rezultate validează strategia de extindere internațională.
În România, creșterea a fost susținută de digitalizarea accelerată în sectoare precum:
- Producție industrială, unde automatizările și soluțiile cu roboți colaborativi au crescut eficiența și au redus erorile
- Retail, prin extinderea soluțiilor self-checkout, self-order, etichete electronice și sisteme scale & print
- Rețeaua ITG PRO, care a beneficiat de parteneriate consolidate, produse în stoc și suport extins
Privind spre 2025: lansări de produse și focus pe sustenabilitate
Pentru 2025, Grupul ITG își propune continuarea ritmului accelerat de creștere și extinderea prezenței europene.
Printre proiectele strategice se numără: Lansarea în T3 a Toolbox, platforma de economie circulară dedicată companiilor care doresc să optimizeze costurile și consumul de tehnologie; Dezvoltarea de noi soluții software pentru retail și HoReCa, planificată pentru T4.
„Vom continua să investim în oameni, în tehnologie și în comunitățile în care activăm, consolidând poziția Grupului ITG ca partener de încredere pentru transformarea digitală în Europa”, a adăugat Adriana Arhire, CEO al Grupului ITG.
IT Genetics este o companie românească specializată în distribuţia şi integrarea de sisteme IT în domeniul identificării automate, colectării de date (AIDC) şi punctelor de vânzare (POS).
IT Genetics a fost înființată în 2007 ca furnizor de tehnologie. Compania digitalizează operațiuni și procese în special pentru companii din sectorul logistic sau automatizări pentru companii din producție. Business-ul demarat în România s-a extins ulterior în Bulgaria și Ungaria, iar cel mai recent în Spania și Italia.
Vezi și: