Grupul Volkswagen vrea să investească până la 5 miliarde dolari în startup-ul de vehicule electrice Rivian

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Grupul Volkswagen intenţionează să investească până la 5 miliarde de dolari în startup-ul de vehicule electrice Rivian, începând cu o investiţie iniţială de 1 miliard de dolari, informaţie care a dus miercuri la creşterea acţiunilor Rivian cu circa 36%, transmite CNBC, citat de News.ro.

Cele 4 miliarde de dolari suplimentare sunt aşteptate până în 2026 şi includ alocarea a câte 1 miliard de dolari în 2025 şi 2026 şi alte 2 miliarde de dolari în 2026, legate de o companie mixtă pentru a crea arhitectură electrică şi tehnologie software, potrivit unui comunicat de marţi al producătorilor auto.

Acţiunile Rivian au închis marţi la 11,96 dolari pe acţiune, în scădere cu aproximativ 49% în 2024.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Investiţia iniţială de 1 miliard de dolari a Volkswagen va fi sub forma unui bilet convertibil, care ar putea fi convertit în acţiuni Rivian la sau după 1 decembrie, se arată în comunicat.

Acordul va ajuta pe Rivian în călătoria sa de a realiza un flux de numerar pozitiv, a declarat CEO-ul şi fondatorul Rivian, RJ Scaringe, marţi seara, în timpul unui apel cu investitorii.

El a menţionat că se aşteaptă ca noul capital să susţină compania să crească producţia SUV-urilor R2 mai mici la fabrica sa din Normal, Illinois, începând cu 2026, precum şi producţia platformei EV de dimensiuni medii la o fabrică din Georgia, unde Rivian a întrerupt construcţia la începutul acestui an.

”Credem că oportunitatea care urmează este semnificativă. Această înţelegere este posibilă deoarece ne concentrăm pe integrarea verticală a arhitecturii noastre de reţea, a topologiei, a V-CPU-urilor şi a platformelor software asociate”, a spus el.

”Am vorbit despre importanţa acestor platforme în trecut şi despre cât de dificil este să le replicăm.”

Este aşteaptat ca Volkswagen să folosească arhitectura electrică şi software-ul Rivian pentru vehicule începând cu a doua jumătate a deceniului, potrivit lui Scaringe.

Compania mixtă nu include tehnologii de baterie, platforme de propulsie a vehiculelor, sisteme de înaltă tensiune sau autonomie şi hardware electric.

Scaringe a spus că societatea mixtă aşteptată va fi condusă de un grup management ”echilibrat”, inclusiv doi co-CEO, Rivian numind conducerea tehnică, iar Volkswagen numind un director de operaţiuni.

Finalizarea companiei mixte este aşteptată în trimestrul al patrulea al acestui an, potrivit directorului financiar al Rivian, Claire McDonough.

Volkswagen va fi al doilea producător de automobile care va lua o participaţie în compania din California.

Ford Motor a fost printre cei mai mari acţionari ai Rivian, cu aproximativ 12% din acţiuni, alături de Amazon, când Rivian a devenit public în 2021.

Producătorul de automobile din Detroit a părăsit Rivian în 2023, după ce a renunţat la un plan de dezvoltare a vehiculelor electrice împreună cu compania.

Parteneriatul Volkswagen-Rivian vine în timp ce producătorii de automobile schimbă strategiile pe fondul adoptării vehiculelor electrice mai lentă decât se aştepta.

Pietro Zollino, şeful departamentului de comunicaţii corporative al VW, a declarat că înţelegerea cu Rivian nu schimbă planurile producătorului auto german de a construi o fabrică de vehicule electrice de 2 miliarde de dolari pentru camioanele şi SUV-urile Scout Motors anunţate în Carolina de Sud.

”Angajamentul nostru faţă de Scout nu s-a schimbat deloc”, a spus el într-un e-mail, marţi seara.

Rivian a fost într-o misiune de reducere a costurilor de luni de zile. Şi-a redus personalul, şi-a readaptat fabrica din Illinois pentru a creşte eficienţa şi a întrerupt construcţia unei noi fabrici de miliarde de dolari în Georgia.

Se preconizează că această ultimă măsură va economisi peste 2,25 miliarde de dolari în cheltuieli de capital, inclusiv impactul lansării producţiei viitoarelor vehicule R2 mai puţin costisitoare ale Rivian la fabrica sa din Illinois, nu în Georgia, în prima jumătate a anului 2026.

Producătorul de vehicule electrice a raportat o pierdere de 1,45 miliarde de dolari în primul trimestru al acestui an, pe măsură ce şi-a readaptat fabrica din Normal, Illinois, pentru a lansa versiuni actualizate ale pickup-urilor sale R1T şi ale vehiculelor electrice SUV R1S înaintea vehiculelor sale de generaţie următoare în 2026.

Rivian a raportat numerar, echivalente de numerar şi investiţii pe termen scurt de 7,86 miliarde de dolari şi lichidităţi totale de peste 9 miliarde de dolari, la sfârşitul lunii martie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: