Hidroelectrica cumpără roboți care să preia procesul de facturare a clienților, deoarece angajările nu fac față creșterii numărului de clienți

viitor, inteligenta artificiala, creier, computer

Producătorul de energie controlat de stat Hidroelectrica a scos la licitație în SICAP un contract de 4 milioane lei pentru achiziția unei soluții tehnice de asigurare a sistemului de management al contractelor de furnizare și de facturare, prin realizarea suportului, asistenței tehnice, administrării și operării acestuia. Această soluție, care include și roboți dedicați, se va ocupa și de sistemul de facturare a clienților, un subiect care a creat multe frustrări printre români, din pricină că Hidroelectrica a întârziat cu lunile trimiterea acestor facturi la domiciliul clientului.

Soluția ce urmează a fi cumpărată trebuie să asigure suport tehnic, mentenanță corectivă și evolutivă, administrarea, operarea aplicației de management al contractelor de furnizare și facturare clienți casnici și non-casnici. Pe lângă aceste operațiuni, care vor fi asigurate de forță de muncă umană, furnizorul trebuie să livreze și cinci roboți software, care să fie învățati să preia ei parte din procese.

Potrivit descrierii Hidroelectrica, administrarea sistemului de management al contractelor de furnizare si de facturare presupune realizarea de către contractant a serviciilor de configurare și/sau reconfigurare a oricărui modul / parametru, astfel încât întreg sistemul de management al contractelor de furnizare și de facturare să funcționeze în parametri optimi.

„Activitatea de furnizare energie electrică devine una importantă pentru companie și datorită prețurilor competitive ofertate, se estimează că această tendință se va păstra și în anul 2023, fapt ce va pune presiune atât pe sistemele informatice care deservesc departamentul de furnizare, cât și pe resursele umane care operează aceste sisteme informatice. Deși Hidroelectrica își dorește să scaleze numărul de resurse umane prin angajări, se demonstrează totuși că atragerea de noi specialiști în departamentul de furnizare nu poate ține pasul cu creșterea numărului de clienți pe de o parte, respectiv cu creșterea complexității spețelor de business pe de altă parte, toate acestea într-un context in continuă schimbare din partea reglementatorului pieței de energie, ANRE”, justifică Hidroelectrica achiziția.

Practic, ce vrea compania este de a transfera partea de gestionare a relațiilor de furnizare/facturare către clienți către roboți, trecând printr-o perioadă intermediară de adaptare și integrare a tuturor sistemelor, pe care o va face firma angajată.

Ofertele se desfac în 24 mai. Furnizarea serviciilor din contract se întinde pe un an.

Problema cu facturile

Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a fost depășită de afluxul de clienți care au migrat la ea, pentru că a oferit cele mai bune prețuri din piață, așa că a înregistrat întârzieri de luni de zile la trimiterea facturilor.

Săptămâna trecută, compania a anunțat că a început să trimită facturile pe luna noiembrie 2022, asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.

La finalul lui februarie 2023, după câteva luni de întârzieri, timp în care Hidroelectrica a anunțat că a implementat un nou soft de gestionare a celor 500.000 de mii de clienți, au început să sosească facturile. Este vorba de facturi pentru consumul din luna iulie a anului trecut, cu scadență de plată în prima parte a lunii aprilie.

În februarie 2023, Hidroelectrica a precizat, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici.

De ce au apărut întârzierile

Compania spunea că utilizează un sistem informatic automatizat destinat generării acestor documente. Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către Hidroelectrica a unui nou soft de gestiune a clienților. Aceste modificări au început, însă, în toamna anului trecut, perioadă în care au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților. Astfel, fiecare schimbare din legislație a avut impact asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat.

Decizie de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.

În martie, ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei. Sancțiunea a fost aplicată inclusiv pentru neemiterea la timp a facturilor.

În ceea ce privește eșalonarea, Hidroelectrica a anunțat cu câteva luni în urmă că dacă suma de plată va fi prea mare, oamenii vor putea să achite factura și în rate, dar trebuie să depună o cerere. Aceasta trebuie trimisă la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau poate fi depusă în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central.

Sursa foto: Pixabay

Comentarii

  1. ….dorește să scaleze numărul de resurse umane prin…….
    Verbul a scala nu există in limba română.

  2. Scrieti doar prostii (“Hidroelectrica cumpără roboți care să preia procesul de facturare a clienților, deoarece angajările nu fac față creșterii numărului de clienți”), nu intelegeti nimic ce se intimpla la HE.
    Este o reluare a licitatiei din 10.03.2023, anulata din lipsa de oferte acceptabile.

  3. Hidroelectrica minte ca a emis facturi ptr noiembrie 2022. Eu am primit ultima factura ptr luna august 2022.

  4. ?!?!?!? Pe bune?!?!?!? 4mil pt. o amarata de aplicație?!?!?!?
    input: indexi și preț kw, output: facturi…
    Oameni trebuie doar la reclamații, gen a predat omul indexul cu 1000kw mai mult, sau alte probleme…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *