Virtuoso, cea mai mare rețea de călătorii de lux din lume, al cărei motto este „cel mai bun dintre cei mai buni”, a eliminat discret toate cele 10 hoteluri și stațiuni ale brandului Trump din lista partenerilor săi preferați, transmit Zenger News și Forbes. Paginile de pe site-ul Virtuoso unde puteau fi găsite proprietățile fostului președinte american Donald Trump arată acum „eroare 404” și „pagina nu a fost găsită”.
Un purtător de cuvânt al Virtuoso a confirmat că Trump Hotels a încetat să mai fie partener preferat la începutul acestei luni, dar a refuzat să dea detalii în această privință. „De regulă, nu vorbim despre motivul pentru care nu înnoim contractele cu partenerii și nu vorbim despre motivul pentru care pleacă, pentru că este un gest de curtoazie pentru ei și pentru toți cei implicați”, a spus Misty Belles, director de relații publice al companiei.
Încetarea colaborării dintre Trump Hotels și Virtuoso ar putea afecta afacerile cu hoteluri ale lui Trump, care oricum au scăzut cu 24 de milioane de dolari începând cu 2019, precum și stațiunile sale de golf din Miami și Europa, care au scăzut cu încă 120 de milioane de dolari.
Pentru hotelurile de lux de cinci stele, nu există, fără îndoială, o afiliere la rețea mai prestigioasă decât Virtuoso, o soluție pentru călătorii cu bani, înalți consilieri și parteneri de elită.
Unul dintre modurile în care Virtuoso se remarcă este sistemul său atent de verificare, care oferă un aer de exclusivitate tuturor părților din rețea.
Există, pe de o parte, peste 20.000 de consilieri de călătorii de lux, selectați cu extrem de mare atenție pentru capacitatea lor de a genera vânzări și de a oferi servicii excepționale pentru clienți. Pe de altă parte, există cei 2.000 de parteneri de călătorie preferați de Virtuoso – inclusiv peste 1.400 de hoteluri și stațiuni – care sunt evaluați anual pentru ca platforma să se asigure că aceștia continuă să ofere experiențe crème-de-la-crème.
Consilierii de călătorie afiliați Virtuoso pot oferi clienților lor acces la o serie de avantaje VIP gratuite, care pot varia de la bonusuri foarte frumoase – îmbunătățiri de cameră, credite la hotel, transferuri de la aeroport sau check-out târziu – la experiențe unice la proprietate – cum ar fi tratamente spa, mese exclusiviste sau plimbări cu trăsura trasă de cai -, care în mod normal ar costa în plus până la 500 de dolari pe sejur.
Pentru hotelurile partenere preferate, Virtuoso oferă în mod constant oaspeți de seamă. Un sondaj recent YouGov a arătat că venitul mediu anual al gospodăriei unui călător tipic înrolat pe Virtuoso este de peste 300.000 de dolari.
Interesant este faptul că două hoteluri cu legături cu Trump rămân în catalogul Virtuoso. Donald Trump nu a deținut niciodată Trump SoHo, proiectat de David Rockwell, un condo-hotel cu 391 camere, dar el și-a pus la dispoziție numele, iar Trump International Hotels a gestionat proprietatea. Totuși, în 2017, hotelul a renunțat la afilierea cu Trump.
Există o istorie similară și cu un nefericit proiect de la Toronto al lui Trump. Donald Trump a spus în repetate rânduri lumii că și-a investit propriii bani în Trump International Hotel și Tower Toronto, cu 65 de etaje, doar pentru a admite mai târziu că a fost numai un acord de licențiere.
Există mai multe motive pentru care Trump Hotels și-ar fi putut pierde statutul de partener preferat al Virtuoso. Platforma evaluează hotelurile pe baza mai multor factori, inclusiv feedback-ul al consilierilor de călătorie, cât și al clienților.
În decurs de o săptămână de la întoarcerea dintr-o călătorie, clienții primesc o invitație să evalueze și să dea o notă experiențelor avute. Lucru care este monitorizat foarte atent. „Dacă cineva lasă o recenzie mai puțin decât extraordinară, asta ne va face să evaluăm ce se întâmplă”, potrivit oficialului Virtuoso.