Hyundai va majora investițiile în dezvoltarea de mașini electrice la 28 de miliarde de dolari în următorii 10 ani și reduce afacerile din China

Hyundai IoniQ6 Sursa foto: Twitter/@Hyundai

Hyundai Motor va majora investiția medie anuală în electrificare cu aproape două treimi, până la 28 de miliarde de dolari în următorul deceniu, și va restructura în continuare afacerile sale din China, care se confruntă cu dificultăți, ca parte a unei strategii mai largi de stimulare a vânzărilor de vehicule electrice (EV), scrie Reuters.

Producătorul auto sud-coreean, al treilea grup auto din lume după vânzări, împreună cu filiala sa Kia, a anunțat, de asemenea, că și-a majorat obiectivul de vânzări de vehicule electrice la 2 milioane de unități până în 2030, de la 1,87 milioane.

Acestea ar reprezenta aproximativ o treime din totalul vânzărilor sale de vehicule, față de 8% cât se preconiza anul acesta.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Având în vedere că cererea globală de vehicule electrice crește mai rapid decât previziunile pieței, Hyundai Motor își mărește ținta de vânzări pentru 2030”, se arată într-un comunicat.

Pentru a atinge ținta, Hyundai intenționează să stimuleze producția locală de EV-uri pe cele trei piețe cheie ale sale: Statele Unite, Europa și Coreea de Sud, pe măsură ce tot mai multe țări introduc beneficii fiscale și stimulente pentru vehiculele fabricate pe plan local.

În Statele Unite, cea mai mare piață a sa, producția de vehicule electrice va reprezenta trei sferturi din producția totală de vehicule de acolo până în 2030, de la doar 0,7% în prezent.

În timp ce a crescut obiectivele de vânzări de vehicule electrice pe principalele sale piețe, Hyundai a declarat că își va restructura în continuare activitatea în dificultate din China pentru a se concentra pe profitabilitate.

Directorul general al Hyundai, Jaehoon Chang, a declarat că cea mai mare piață de vehicule din lume, China, a fost foarte profitabilă până în 2016, dar acum reprezintă cel mai mare risc, deoarece producătorul auto a pierdut cotă de piață în favoarea rivalilor interni.

Hyundai a vândut o uzină din China în 2021 și intenționează să vândă alte două, inclusiv una pe care a închis-o anul trecut și alta pe care intenționează să o închidă anul acesta. Celelalte două uzine rămase vor avea activitate redusă și vor fi folosite pentru exporturi pe piețele emergente.

Linia sa de produse din China va fi, de asemenea, redusă la opt de la 13, concentrându-se pe modelele high-end și SUV, inclusiv marca de lux Genesis.

Pentru a-și spori competitivitatea în domeniul bateriilor și pentru a dezvolta baterii de ultimă generație, Hyundai Motor plănuiește să investească 9,5 trilioane de woni (7,4 miliarde de dolari) în următorii 10 ani, a precizat compania.
Constructorul auto cu sediul la Seul a declarat că își propune să obțină o marjă de profit operațional de 10% sau mai mare în domeniul vehiculelor electrice până în 2030.

Investiția sa de 35,8 trilioane de woni (28 miliarde de dolari) în electrificare face parte dintr-un buget de 109,4 trilioane de woni pe care Hyundai intenționează să îl cheltuiască până în 2032.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: