Angajaţii Ikea din SUA renunţă în număr mare la locurile lor de muncă, iar în Marea Britanie şi Irlanda, jumătate dintre noii angajaţi ai retailerului de mobilă pleacă înainte de prima lor aniversare. Pe plan global, înlocuirea fiecărui angajat care pleacă costă Ikea 5.000 dolari sau mai mult, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Pentru a stopa această tendinţă, grupul suedez trebuie să afle ce-i face atât de nefericiţi pe angajaţii din magazinele sale şi să rezolve problema repede. Până în 2022, peste 62.000 de angajaţi au plecat în fiecare an din diverse motive, echivalentul unei treimi din forţa sa de muncă, iar deficitul de personal după pandemie a făcut dificilă refacerea rândurilor.
Angajaţii “devin brusc greu de găsit”, susţine Jon Abrahamsson Ring, directorul general al Inter Ikea Group. Ikea se concentrează pe majorarea salariilor, sporirea flexibilităţii pentru angajaţii din prima linie şi folosirea noilor tehnologii pentru a uşura activitatea.
Ingka Group este entitatea care deţine 90% din magazinele de mobilă IKEA din întreaga lume. Marca IKEA este deţinută de o companie separată, Inter Ikea Group, care fabrică toate produsele Ikea.
Rezultatele sunt semnificative: până la finalul lui 2023, rata plecărilor voluntare în SUA a scăzut la aproape un sfert din angajaţi, de la o treime în 2022. Pe plan global, rata plecărilor voluntare a scăzut la 17,5% în aprilie, de la 22,4% în august 2022.
Slujbele pe segmentul de retail sunt deseori prost plătite, programul de lucru este prelungit iar clienţii pot fi dificili, ceea ce explică de ce rata de renunţare la angajaţii din retail este cu 70% mai ridicată decât în orice alt sector din SUA, conform unui raport realizat de McKinsey & Co. Şi în alte părţi ale lumii tendinţa este asemănătoare.
Ingka Group, prezent în 31 de ţări şi având peste 165.000 de angajaţi, a adoptat o strategie adaptată fiecărei pieţe pentru menţinerea angajaţilor. Abordarea include majorarea salariilor şi a beneficiilor, un program de muncă flexibil, orientarea noilor angajaţi şi, în unele cazuri, instrumente bazate pe inteligenţa artificială (AI) pentru a alerta directorii când un angajat ar putea fi în pericol să plece. Chiar şi uniformele angajaţilor au fost modificate.