Războiul din Ucraina ar putea costa producătorii auto din Europa de sute de mii de vehicule, deoarece țara este o sursă cheie de cablaje care alimentează sistemele electrice ale mașinilor. Problema aprovizionării ar putea afecta 10-15% din producție, spune Wells Fargo, potrivit Bloomberg.
Închiderea fabricilor de cablaje din Ucraina poate reduce producția cu până la 700.000 de vehicule în primul și al doilea trimestru, a declarat Colin Langan, analist auto la Wells Fargo & Co., într-un raport. Volkswagen AG și BMW AG au deja fabrici inactive din cauza întreruperii aprovizionării, în timp ce Mercedes-Benz AG a redus producția la o fabrică germană.
De asemenea, furnizorul german de componente pentru autovehicule Leoni producea cablaje la două fabrici din vestul Ucrainei, care angajau aproximativ 7.000 de oameni înainte de invazia Rusiei. Compania din Bavaria a redus luni previziunile privind vânzările și câștigurile anuale, avertizând că nu va putea compensa producția pierdută din fabrici în acest an. În timp ce producătorul de piese intenționează să dubleze producția în unele locații din afara Ucrainei, aceste ajustări ar putea dura cel puțin două până la trei luni.
În cazul în care VW nu reușește să se aprovizioneze cu cablaje pentru mai mult de trei sau patru săptămâni, producătorul auto va trebui să își revizuiască perspectivele, a declarat marți directorul executiv Herbert Diess. Compania a redirecționat semiconductori pentru 50.000 până la 100.000 de vehicule către fabrici de asamblare din China și SUA, din cauza perturbărilor din lanțul său de aprovizionare european.
Ucraina are 17 instalații de cablaj, clasându-se doar în urma României și Marocului printre țările cu fabrici cu prețuri mai mici, potrivit Langan de la Wells Fargo. El estimează că problema aprovizionării ar putea afecta 10% până la 15% din producția auto europeană și crede că producția va fi recuperată în cursul anului.