Încrederea consumatorilor din SUA scade pe măsură ce cresc îngrijorările legate de recesiune

analiza calcule recesiune criza Foto: Pixabay

Încrederea consumatorilor din SUA a scăzut în ianuarie, deoarece perspectivele economice pe termen scurt ale consumatorilor au coborât sub un nivel care este asociat cu așteptările de recesiune. Indicele de încredere a consumatorilor a scăzut la 107,1 în ianuarie, de la o valoare revizuită în creștere de 109 în decembrie, a anunțat marți Conference Board. Economiștii se așteptau la un nivel de 109, scrie Financial Times.

Indicele privind situația actuală al indicatorului a crescut cu 3,5 puncte, ajungând la 150, ceea ce indică o ușoară creștere a percepției consumatorilor cu privire la mediul de afaceri și de muncă actual, în timp ce indicele privind așteptările a scăzut cu 5,6 puncte, ajungând la 77,8, semnalând un pesimism tot mai mare cu privire la perspectivele economice pentru următoarele 6 luni. Un indice al așteptărilor sub 80 indică adesea faptul că consumatorii anticipează o recesiune în următoarele 12 luni.

Încrederea a scăzut cel mai mult în rândul celor sub 35 de ani și al gospodăriilor care câștigă mai puțin de 15.00 dolari pe an. Mai puțini consumatori intenționează să cumpere o locuință din cauza ratelor ridicate ale creditelor ipotecare, dar intențiile lor de a cumpăra automobile și electrocasnice au rămas aceleași.

Așteptările privind inflația au crescut cu 0,2 puncte procentuale, ajungând la 6,8%, dar sunt în scădere față de vârful de 7,9% atins în iunie.

Foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *