Industria auto de lux în criză: Ce plan are Porsche pentru a scăpa de 1.900 de angajați

Pe scurt

  • Porsche AG trece printr-un proces de restructurare, planificând reducerea personalului cu 1.900 de angajați, în principal prin demisii voluntare, ca răspuns la provocările economice actuale.
  • Măsurile de reducere vor afecta uzinele din Zuffenhausen și Weissach, și includ strategiile de a nu prelungi contractele pe termen determinat pentru a diminua natural numărul personalului.
  • Restructurările vizează atât personalul de bază cât și conducerea, existând discuții pentru încheierea contractelor unor directori-cheie.
  • Industria auto, inclusiv grupul Volkswagen, se confruntă cu dificultăți majore, cu posibilitatea concedierii a 35.000 de angajați, reflectând o criză în sector.
  • Porsche își adaptează strategia la schimbări prin reorientarea către modele cu motoare pe combustie și hibride, pentru a recupera clienții tradiționali.
Articolul integral continuă mai jos
porsche, masini de lux, viteza, curse, producator german de automobile Sursa foto: © Neydtstock | Dreamstime.com

Porsche AG și întreaga industrie auto se află într-un moment de cotitură, confruntându-se cu o serie de provocări financiare și economice care pun presiune asupra celor mai mari jucători din domeniu. Porsche AG, un nume emblematic în sectorul auto de lux, nu face excepție. Într-un anunț recent, compania germană a dezvăluit un plan de restructurare amplu, care prevede reducerea personalului cu aproximativ 1.900 de angajați. Compania caută să obțină cât mai multe demisii.

Cum plănuiește Porsche să reducă masiv personalul

Măsura va afecta în mod direct două dintre cele mai importante uzine ale companiei: fabrica principală din Zuffenhausen și cea din Weissach, ambele situate în apropiere de Stuttgart, arată The Economic Times.

Reducerea personalului nu va avea loc imediat, ci va fi implementată gradual, iar Porsche speră ca o parte dintre angajați să aleagă demisia voluntară, în schimbul unor pachete compensatorii atractive.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Aceste concedieri mascate sub forma plecărilor voluntare sunt o practică obișnuită în cazul companiilor mari, care doresc să evite impactul negativ al concedierilor directe asupra imaginii lor.

Aceasta este o parte dintr-o strategie mai largă, care include renunțarea la prelungirea contractelor pe perioadă determinată și oferirea de contracte pe perioadă nedeterminată, ceea ce a dus deja la o scădere naturală a numărului de angajați.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În plus, restructurările nu se limitează doar la personalul de bază, ci afectează și conducerea companiei.

Porsche analizează posibilitatea încheierii premature a contractelor pentru doi dintre directorii săi-cheie, responsabili de departamentele financiar și de vânzări.

Schimbări profunde în întreaga industrie auto 

Problemele nu se limitează la Porsche, iar întreaga industrie auto europeană, inclusiv grupul Volkswagen, care deține Porsche, se confruntă cu dificultăți semnificative.

Volkswagen ar putea concedia aproximativ 35.000 de angajați, ceea ce reflectă o criză profundă în întregul sector.

Tranziția întârziată către electromobilitate și incertitudinile economice globale au avut un impact major asupra cererii de vehicule electrice, iar consumatorii devin mai reticenți față de tehnologiile noi.

Porsche a răspuns acestor provocări, regândindu-și strategia și reorientându-se către modelele cu motoare pe combustie și hibride, în încercarea de a recupera clienții tradiționali care preferă performanța și sunetul motoarelor clasice.

În ciuda dificultăților, Porsche și Volkswagen sunt hotărâte să navigheze aceste vremuri instabile, având în vedere atât cerințele economice, cât și nevoia de adaptare la schimbările rapide din tehnologia auto.