Înmatriculările de autoturisme noi din România au crescut cu aproape 7% în anul 2022, fiind mai mari decât în anii 2020 și 2021, însă piața este în continuare sub nivelul din 2019, înainte de pandemie.
În luna decembrie 2022, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 4,88% față de decembrie 2021, atingând un volum de 12.437 unități, conform datelor anunțate marți de ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din România și Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Astfel, pe întreg anul 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 129.328 unități, în creștere cu 6,7% față de 2021, respectiv 121.208 unități. Numărul de înmatriculări a crescut și față de 2022, când au fost înmatriculate 126.351 unități.
Cu toate acestea, numărul de înmatriculări de autoturisme noi a fost cu 20% sub nivelul din anul 2019, când au fost înmatriculate 161.562 unități.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, ianuarie-decembrie 2022:
- DACIA = 39.910 unități
- TOYOTA = 10.200 unități
- HYUNDAI = 9.551 unități
- SKODA = 8.669 unități
- FORD = 8.645 unități
- RENAULT = 8.443 unități
- VOLKSWAGEN = 8.203 unități
- MERCEDES = 3.572 unități
- PEUGEOT = 3.532 unități
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în decembrie 2022 cifra de 22.413 unități, o scădere de 17,7% față de decembrie 2021.
Per total an 2022, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 316.332 unități, în scădere cu 20% față de 2021, respectiv 395.759 unități. Spre comparație, în 2020 au fost înmatriculate 405.045 de autoturisme SH, iar în 2019 au fost înmatriculate 444.601 autoturisme SH.