Înmatriculările de mașini noi din România au scăzut cu aproape 6% în perioada ianuarie – septembrie 2025, comparativ cu anul trecut, în timp ce în UE înmatriculările au crescut ușor. Dacia a raportat una dintre cele mai mari creșteri ale înmatriculărilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Astfel, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate în perioada ianuarie – septembrie un număr de 8.057.335 unități, în creștere cu 0.9% față de primele nouă luni din 2024. Din total autoturisme înmatriculate în UE, 1.300.187 unități au fost full electrice (+24.1%), și 3.515.993 unități cu propulsie hibridă (+24.3%). În luna septembrie 2025, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu +10% față de septembrie 2024, atingandu-se un nivel de 888,672 unități.
În perioda ianuarie-septembrie 2025 au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu perioada similară din 2024 în Spania (+14,8%) în timp ce în Franța (-6,3%), Germania (-0,3%) și Italia (-2,9%), au fost înregistrate scăderi ale pieței.
România se situează pe poziția 15 în UE, cu un volum de 108.770 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o scădere de -5,8% comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2024. Dintre acestea, 5.424 unități au fost full electrice (-26,5%) și 53.569 au fost cu motorizare hibridă (+23,9%).
În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.654.576 unități, în creștere cu +4,4%, urmate de grupul STELANTIS cu 1.464.419 unități, în scădere cu -5,6% și de Grupul Renault cu 1.003.085 unități, în creștere cu +6,9% (din care DACIA: 449.634 unități, în creștere cu +5,3% față de ian-sept 2024). Autoturismele marca Ford au reprezentat în ian-sept 2025 un număr de 326.985 unități noi înmatriculate, un nivel similar cu cel înregistrat în primele 9 luni din 2024.

Sursa foto: Dreamstime.com